خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

جدیدترین لیست قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ مرکزی

لوازم موتورخانه شوفاژ

در این نوشته به بررسی قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ میپردازیم. از آنجا که قطعات متفاوتی و برندهای مختلفی در لوازم موتورخانه به کار میروند, ما در اینجا به بررسی لوازم موتورخانه شوفاژ ساختمانی و در یک رنج ساختمان معمولی به آن میپردازیم. 

موتورخانه شوفاژ یک سیستم گرمایشی است که دو وظیفه تامین آب گرم مصرفی و گرم کردن محیط را از طریق گرم کردن رادیاتور, فن کویل, داکت اسپلیت و یا سیستم گرمایش از کف را انجام میدهد. قیمت تجهیزات موتورخانه شوفاژ علاوه بر ظرفیت و قدرت به برند آنها نیز بستگی دارد.

مشعل موتورخانه که اغلب با گاز کار میکند با ایجاد شعله درون دیگ شوفاژ, آب داغ شوفاژ را گرم کرده و این آب داغ به سمت کلکتور رفت شوفاژ میرود. کلکتور یک لوله بزرگ است که وظیفه پخش آب داغ را دارد و یک کلکتور برگشت هم برای جمع آوری در مسیر برگشت کار گذااشته میشود. هر واحد آپارتمان معمولا یک لوله از کلکتور انشعاب دارد که به سمت واحد رفته و رادیاتورها را گرم میکند و سپس با از دست دادن گرمای خود برای گرم شدن به کلکتور برگشت و دیگ باز میگردد.. برای بهبود گردش آب شوفاژ در مسیر لوله کشی برگشت یک پمپ سیرکولاسیون در مسیر لوله شوفاژ کار گذاشته میشود. این سیستم گرمایشی موتورخانه است.

به غیر از موارد فوق برای تولید آب گرم مصرفی بایستی از منبع موتورخانه یا مبدل حرارتی برای گرم کردن آب سرد مصرفی استفاده شود. منابع موتورخانه دو نوع هستند که دسته اول منبع دوجداره و دسته دوم منبع کویلی هستند. کیفیت مخزن ها موتورخانه از مبدل بیشتر است اما فضای بیشتری برای نصب نیاز داشته و البته طول عمر بسیار بیشتری نیز دارند.برای کنترل انبساط داخل سیستم نیز به یک منبع انبساط نیز است. به غیر از لوازم که در ادامه به صورت لیست آورده ایم, یک سری تجهیزات جانبی برای کنترل , تامین انرژی و محافظت از موتورخانه نیز در یک موتورخانه وجود دارد. 

لیست قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ

در ادامه به بررسی تقریبی قیمت های هر قطعه اصلی و تجهیزات جانبی موتورخانه پرداخته ایم.

مشعل موتورخانه 

مشعل وظیفه تولید شعله داخل دیگر را دارد. در حال حاضر قیمت یک مشعل گازی ساختمان بین 12 تا 20 میلیون تومان قیمت داشته که بسته به ظرفیت حرارتی و قدرت آن و البته برند قیمت مشعل از این مبلغ میتواند کمتر یا بیشتر شود. مشعل ساختمان های معمولی به صورت عمده به مشعل های 1 تا 3 و 3 تا 5 نامگذاری شده و مشعل های صنعتی بزرگتر مشعل های 5 تا 7 هستند. برای خرید مشعل گازی موتورخانه بایستی به اندازه دیگ آن دقت کنیم.

در کنار مشعل لوازمی مانند شلنگ مشعل, فیلتر مشعل برای نصب مشعل موتورخانه از تجهیزات مشعل محسوب میشود که قیمتی جداگانه دارند. رله مشعل گازی نیز جزو قطعات مصرفی موتورخانه است که بین 600 تا 800 هزار تومان قیمت دارد.

دیگ شوفاژ

قیمت دیگ شوفاژ بسته به نوع دیگ دارد. دیگ پره ای و دیگ فولادی از انواع دیگ های رایج در موتورخانه ها هستند که با بزرگتر شدن با نام بویلر شناخته میشوند. قیمت دیگ موتورخانه شوفاژ که از لوازم اصلی آن محسوب میشود در حال حاضر بین 40 تا 80 میلیون تومان است.

پمپ موتورخانه

پمپ سیرکولاتور شوفاژ از مهم ترین پمپ های موتورخانه است که بسته به اندازه لوله و قدرت مورد نیاز به انواع پمپ های HV , AA تقسیم بندی شده و بین 10 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند. واسطه پمپ موتورخانه نیز بخشی از قطعات مصرفی متعلق به پمپ است که بین 2 تا 3 میلیون قیمت دارد.

پمپ برگشت آب گرم نیز یک لوازم موتورخانه شوفاژ است که در مجاورت منبع آب گرم نصب شده و حدودا 5 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد.

کلکتور موتورخانه 

کلکتور موتورخانه یک لوازم دست ساز بوده و از لوله مانیسمان یا لوله گاز توسط استادکار موتورخانه و جوشکاری ساخته میشود. به غیر از دستمزد برای یک ساختمان 10 واحد یک کلکتور تقریبا حدود 10 تا 12 میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات دارد.

شیر فلکه موتورخانه

شیر فلکه ها برای کنترل مسیرهای رفت و برگشت و باز بسته کردن هر قسمت از موتورخانه به کار رفته و معمولا در سایز های کوچک از شیرفلکه های کشویی برنجی و برای لوله های بزرگتر از 3 اینچ از شیر فلکه های چدنی استفاده میشود. شیر فلکه های سوزنی نیز برای کنترل خطوط بخار کاربرد دارند.

قیمت هر شیر فلکه های یک موتورخانه بین 10 تا 15 میلیون تومان تمام میشود.

قیمت لوله و اتصالات موتورخانه شوفاژ

به غیر از کلکتور برای متصل کردن بسیاری از لوازم موتورخانه مانند دیگ و کلکتور, دیگ و منبع یا کلکتور با مخزن آب گرم,  کلکتور با منبع انبساط از یک سری لوله و اتصالات استفاده میکنیم که بین 10 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند. این لوازم موتورخانه شوفاژ نیز بایستی توسط استادکار در محل برش داده و به روش های خاصی نصب شوند.

قیمت منبع موتورخانه و مبدل

منبع آب گرم یا مبدل حرارتی بسته به ظرفیت قیمتی در حدود 15 تا 40 میلیون تومان داشته و این مساله به اندازه و کیفیت آن بستگی دارد.

منبع انبساط موتورخانه

منبع انبساط باز و بسته از انواع منبع انبساط هستند. منبع انبساط باز که رایج تر است در پشت بام و منبع انبساط بسته در داخل موتورخانه نصب میشوند. منبع انبساط بسته به اندازه و مدل آن بین 1 تا 4 میلیون تومان برای ساختمان های معمولی قیمت دارد.

ترموستات موتورخانه

در موتورخانه ها دو نوع ترمستات داریم. ترموستات دیگ که خاموش و روشن کردن مشعل را با رسیدن به یک دمای از پیش تعیین شده کنترل میکند. به این ترمستات , ترمستات مسغرق گفته میشود. یک ترموستات که با نام آکوستات یا ترموستات جداری معروف است, وظیفه کنترل کارکرد پمپ موتورخانه شوفاژ را بر عهده دارند. قیمت ترموستات موتورخانه بین 500 تا 700 هزار تومان است.

قطعات شوفاژ خانه

از دیگر لوازم موتورخانه شوفاژ که جرو لوازم خرده ریز محسوب میشوند, میتوان به شیراطیمنان, شیر صافی, شیر برقی , شیر هواگیری, شیر تخلیه و... اشاره کرد که در مقایسه با سایز لوازم موتورخانه قیمت زیادی ندارند.

جهت استعلام قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد