خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج

قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج

قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج هر ساله از طرف جمعی از متخصصین صنفی این رشته تهیه و منتشر میشود. به دلیل وجود یک معیار برای دستمزد خدماتی که از سوی پکیج کاران اعلام میشود و برای حمایت از مصرف کننده و سرویس کار پکیج انجمن های مختلف هر شهر یا استان با تشکیل سندیکای صنفی برای ارایه دستمزدهایی که از سوی مراجع رسمی اعتبار سنجی میشود, منتشر شده و مورد استفاده اغلب سرویس کاران و تعمیرکاران پکیج قرار میگیرد. هر چند که بعضا ممکن است این نرخها کمتر از مزد واقعی یک پکیج کار باشد, اما به دلیل اینکه یک نرخ رسمی بوده و مهر تایید به آن خورده و مورد حمایت اصناف است بایستی تا حدودی آنرا حمایت نمود. دستمزد تعمیرات و هزینه سرویس پکیج از جمله مواردی است که نه در این زمینه بلکه در همه زمینه های شغلی باعث اختلاف مشتری و تعمیرکار شده و به همین دلیل بایستی در صورت وجود نقص و کاستی با مذاکره این نرخها را اصلاح نمود. کنار گذاشته شدن لیست قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج باعث میشود که هرج و مرج و بلبشویی ایجاد که این مساله مورد پسند هیچ کس نبوده  و موجب سردرگمی همه میشود.

امور مربوط به اعلام  شکایت و تهیه نرخ و هزینه سرویس پکیج زیر نظر اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی و گرمایشی انجام میشود.

چرا از زیر پکیج آب میریزد

قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج شامل چه مواردی است ؟

قیمت اتحادیه تعمیرات پکیج به صورت کلی بوده و برخی از خدمات جانبی مانند خرید قطعات و سرویس های اضافی در آنها گنجانده نشده است. 

دستمزد سرویس کامل پکیج 1/200 تا 1/500 میلیون تومان. سرویس و چکاب فصلی 450 تا 550 هزار تومان, تشخیص و عیب یابی 400 هزار تومان, تعویض منبع انبساط 600 هزار تومان, تعویض پمپ پکیج 500 هزار تومان, عوض کردن پمپ و کاتالیست 530 هزار تومان, تعویض و تنظیم ترانس جرقه پکیج 440 هزار تومان, نصب و تعویض برد پکیج 580 هزار تومان, تعویض ولوم های پکیج 330 هزار تومان, تعویض شیر اطمینان 320 هزار تومان, تعویض شیرپرکن و تنظیم فشار پکیج 330 هزار تومان, تنظیم ترمومتر و مانومتر پکیج 310 هزار تومان, تعویض مبدل حرارتی پکیج 430 هزار تومان, تعویض مبدل ثانویه پکیج 410 هزار تومان, تویض مبدل صفحه ای پکیج 470 هزارتومان, تعویض برنر مشعل پکیج 330 هزار تومان, تعویض سنسور دود لیمیت پکیج 360 هزار تومان, تعویض شیر کنترل گاز 470 هزار تومان, تعویض شیر سه راه مکانیکی 380 هزار تومان, تعویض و سرویس شیر سه راهی موتوری 410 هزار تومان, تعویض فیوز کنترل 170 هزار تومان, تعویض لیمیت آب 390 هزار تومان, تعویض هواگیر 170 هزار تومان, تعویض سنسور آب گرم 390 هزار تومان, تعویض فن پکیج 460 هزار تومان, تعویض پرشر سویچ آب پکیج 470 هزار تومان, تعویض پرشر سوییچ هوا 270 هزار تومان, تعویض واشر دیافراگم 300 هزار تومان, رفع نشتی شلنگ و اتصالات پکیج 350 هزار تومان, تعویض فلومتر یا فلوسوییچ 340 هزار تومان, نصب و راه اندازی پکیج 650 هزار تومان است.


هزینه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور

برخی از مشتریان اطلاعاتی در مورد هزینه تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور میخواهند. ممکن است که برای بعضی از مردم هزینه و دستمزد بین 600 تا 900 هزار تومانی زیاد باشد, اما در واقع این هزینه بسیار منصفانه است, چرا که برای تعویض منبع انبساط پکیج ایران رادیاتور, بوتان یا هر برند دیگری بایستی پنل و برخی از قطعات پکیج باز شده و بعد از تعویض و تنظیم فشار منبع انبساط, مجددا بسته شده و پکیج سرویس شود و تحویل مشتری داده شود. در واقع این نرخ, هزینه خدماتی را که به صورت جانبی ارایه میشود, نیز میباشد.

هزینه رسوب زادیی پکیج ایران رادیاتور

حداقل هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور بدون تعویض قطعات و فقط اجرت بین 800 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است. هر چند که در بهترین حالت به غیر از دستمزد هزینه های دیگر مانند خرید اسید و محلول های شستشو و ارینگ های یدکی نیز بر این مبلغ افزوده میشود. البته به غیر از روش اسید شویی پکیج با روش های دیگری نیز میتوان کار جرم گیری را انجام داد که در این صورت هزینه رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور تا حدی کاهش پیدا میکند. این روش خیلی رایج نبوده و نمیتواند به صورت کامل رسوب زدایی مبدل پکیج را انجام دهد.

اجرت سرویس کامل پکیج

اجرت سرویس کامل پکیج در حدود 2 میلیون تومان است. برای اینکار بایستی پکیج کنده شده و کلیه قطعات آن خرد و تمیز شده و مجددا راه اندازی و نصب شود. این کار با توجه شرایط محیط میتواند در محل انجام شده و یا به کارگاه مخصوص انجام این کار انتقال داده شود. اسید شویی پکیج از مهم ترین خدماتی است که در اجرت سرویس کامل پکیج گنجانده شده است. اما در سرویس اسید شویی فقط مبدل رسوب زدایی شده و نیازی به خرد کردن دیگر قطعات نیست.

جدیدترین لیست قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ مرکزی

لوازم موتورخانه شوفاژ

در این نوشته به بررسی قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ میپردازیم. از آنجا که قطعات متفاوتی و برندهای مختلفی در لوازم موتورخانه به کار میروند, ما در اینجا به بررسی لوازم موتورخانه شوفاژ ساختمانی و در یک رنج ساختمان معمولی به آن میپردازیم. 

موتورخانه شوفاژ یک سیستم گرمایشی است که دو وظیفه تامین آب گرم مصرفی و گرم کردن محیط را از طریق گرم کردن رادیاتور, فن کویل, داکت اسپلیت و یا سیستم گرمایش از کف را انجام میدهد. قیمت تجهیزات موتورخانه شوفاژ علاوه بر ظرفیت و قدرت به برند آنها نیز بستگی دارد.

مشعل موتورخانه که اغلب با گاز کار میکند با ایجاد شعله درون دیگ شوفاژ, آب داغ شوفاژ را گرم کرده و این آب داغ به سمت کلکتور رفت شوفاژ میرود. کلکتور یک لوله بزرگ است که وظیفه پخش آب داغ را دارد و یک کلکتور برگشت هم برای جمع آوری در مسیر برگشت کار گذااشته میشود. هر واحد آپارتمان معمولا یک لوله از کلکتور انشعاب دارد که به سمت واحد رفته و رادیاتورها را گرم میکند و سپس با از دست دادن گرمای خود برای گرم شدن به کلکتور برگشت و دیگ باز میگردد.. برای بهبود گردش آب شوفاژ در مسیر لوله کشی برگشت یک پمپ سیرکولاسیون در مسیر لوله شوفاژ کار گذاشته میشود. این سیستم گرمایشی موتورخانه است.

به غیر از موارد فوق برای تولید آب گرم مصرفی بایستی از منبع موتورخانه یا مبدل حرارتی برای گرم کردن آب سرد مصرفی استفاده شود. منابع موتورخانه دو نوع هستند که دسته اول منبع دوجداره و دسته دوم منبع کویلی هستند. کیفیت مخزن ها موتورخانه از مبدل بیشتر است اما فضای بیشتری برای نصب نیاز داشته و البته طول عمر بسیار بیشتری نیز دارند.برای کنترل انبساط داخل سیستم نیز به یک منبع انبساط نیز است. به غیر از لوازم که در ادامه به صورت لیست آورده ایم, یک سری تجهیزات جانبی برای کنترل , تامین انرژی و محافظت از موتورخانه نیز در یک موتورخانه وجود دارد. 

لیست قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ

در ادامه به بررسی تقریبی قیمت های هر قطعه اصلی و تجهیزات جانبی موتورخانه پرداخته ایم.

مشعل موتورخانه 

مشعل وظیفه تولید شعله داخل دیگر را دارد. در حال حاضر قیمت یک مشعل گازی ساختمان بین 12 تا 20 میلیون تومان قیمت داشته که بسته به ظرفیت حرارتی و قدرت آن و البته برند قیمت مشعل از این مبلغ میتواند کمتر یا بیشتر شود. مشعل ساختمان های معمولی به صورت عمده به مشعل های 1 تا 3 و 3 تا 5 نامگذاری شده و مشعل های صنعتی بزرگتر مشعل های 5 تا 7 هستند. برای خرید مشعل گازی موتورخانه بایستی به اندازه دیگ آن دقت کنیم.

در کنار مشعل لوازمی مانند شلنگ مشعل, فیلتر مشعل برای نصب مشعل موتورخانه از تجهیزات مشعل محسوب میشود که قیمتی جداگانه دارند. رله مشعل گازی نیز جزو قطعات مصرفی موتورخانه است که بین 600 تا 800 هزار تومان قیمت دارد.

دیگ شوفاژ

قیمت دیگ شوفاژ بسته به نوع دیگ دارد. دیگ پره ای و دیگ فولادی از انواع دیگ های رایج در موتورخانه ها هستند که با بزرگتر شدن با نام بویلر شناخته میشوند. قیمت دیگ موتورخانه شوفاژ که از لوازم اصلی آن محسوب میشود در حال حاضر بین 40 تا 80 میلیون تومان است.

پمپ موتورخانه

پمپ سیرکولاتور شوفاژ از مهم ترین پمپ های موتورخانه است که بسته به اندازه لوله و قدرت مورد نیاز به انواع پمپ های HV , AA تقسیم بندی شده و بین 10 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند. واسطه پمپ موتورخانه نیز بخشی از قطعات مصرفی متعلق به پمپ است که بین 2 تا 3 میلیون قیمت دارد.

پمپ برگشت آب گرم نیز یک لوازم موتورخانه شوفاژ است که در مجاورت منبع آب گرم نصب شده و حدودا 5 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد.

کلکتور موتورخانه 

کلکتور موتورخانه یک لوازم دست ساز بوده و از لوله مانیسمان یا لوله گاز توسط استادکار موتورخانه و جوشکاری ساخته میشود. به غیر از دستمزد برای یک ساختمان 10 واحد یک کلکتور تقریبا حدود 10 تا 12 میلیون تومان هزینه خرید تجهیزات دارد.

شیر فلکه موتورخانه

شیر فلکه ها برای کنترل مسیرهای رفت و برگشت و باز بسته کردن هر قسمت از موتورخانه به کار رفته و معمولا در سایز های کوچک از شیرفلکه های کشویی برنجی و برای لوله های بزرگتر از 3 اینچ از شیر فلکه های چدنی استفاده میشود. شیر فلکه های سوزنی نیز برای کنترل خطوط بخار کاربرد دارند.

قیمت هر شیر فلکه های یک موتورخانه بین 10 تا 15 میلیون تومان تمام میشود.

قیمت لوله و اتصالات موتورخانه شوفاژ

به غیر از کلکتور برای متصل کردن بسیاری از لوازم موتورخانه مانند دیگ و کلکتور, دیگ و منبع یا کلکتور با مخزن آب گرم,  کلکتور با منبع انبساط از یک سری لوله و اتصالات استفاده میکنیم که بین 10 تا 15 میلیون تومان قیمت دارند. این لوازم موتورخانه شوفاژ نیز بایستی توسط استادکار در محل برش داده و به روش های خاصی نصب شوند.

قیمت منبع موتورخانه و مبدل

منبع آب گرم یا مبدل حرارتی بسته به ظرفیت قیمتی در حدود 15 تا 40 میلیون تومان داشته و این مساله به اندازه و کیفیت آن بستگی دارد.

منبع انبساط موتورخانه

منبع انبساط باز و بسته از انواع منبع انبساط هستند. منبع انبساط باز که رایج تر است در پشت بام و منبع انبساط بسته در داخل موتورخانه نصب میشوند. منبع انبساط بسته به اندازه و مدل آن بین 1 تا 4 میلیون تومان برای ساختمان های معمولی قیمت دارد.

ترموستات موتورخانه

در موتورخانه ها دو نوع ترمستات داریم. ترموستات دیگ که خاموش و روشن کردن مشعل را با رسیدن به یک دمای از پیش تعیین شده کنترل میکند. به این ترمستات , ترمستات مسغرق گفته میشود. یک ترموستات که با نام آکوستات یا ترموستات جداری معروف است, وظیفه کنترل کارکرد پمپ موتورخانه شوفاژ را بر عهده دارند. قیمت ترموستات موتورخانه بین 500 تا 700 هزار تومان است.

قطعات شوفاژ خانه

از دیگر لوازم موتورخانه شوفاژ که جرو لوازم خرده ریز محسوب میشوند, میتوان به شیراطیمنان, شیر صافی, شیر برقی , شیر هواگیری, شیر تخلیه و... اشاره کرد که در مقایسه با سایز لوازم موتورخانه قیمت زیادی ندارند.

جهت استعلام قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.