خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

چرا از زیر پکیج اب میریزد

چرا از زیر پکیج اب میریزد

این سوالات را بسیاری از مردم و مشتریان ما میپرسند , چرا از زیر پکیج اب میریزد , چرا از شلنگ پکیج آب میادشلنگ تخلیه پکیج ایران رادیاتور , علت اب دادن شلنگ پکیج , علت اب ریختن از شلنگ پکیج , نحوه تعویض شلنگ پکیج ایران رادیاتور و سوالاتی از این دست که در دامه به تک تک این سوالات میپردازیم.

البته برای بررسی این موارد بایستی دلایل ریزش آب از زیر پکیج را بررسی کنیم.


مدل و برند پکیج در نوع آبریزی از پکیج تاثیر نداشته و هرگونه ریزش آب از پکیج ایران رادیاتور و بوتان گرفته تا دیگر پکیج های داخلی و خارجی میتواند کمی دردسرساز باشد. اما ب این وجود ریزش آب از زیر پکیج به هر دلیلی که باشد باید سریعا رفع شود.


واقعا چرا از زیر پکیج اب میریزد


در برخی موارد یافتن نشتی و ریزش آب از پکیج شاید برای متخصص توسط تعمیرکار متخصص نیز در نگاه اول مشکل باشد, اما برای اطمینان از عامل نشتی و رفع آبریزی پکیج بایستی درب پکیج باز شود. برخی مواقع نیز چکه و نشتی از شیلنگها با یک بررسی چشمی مشخص شود. آبریزی پکیج اتفاق خیلی خوبی نیست, اما اینکه زود متوجه آب دادن از زیر پکیج شده و اقدام به رفع نشتی کنید, میتواند بسیار مفید باشد. برخی از این موارد بی سر و صدا روی داده و برخی دیگر بعد از تعمیرات پکیج اتفاق میفتد. در ادامه به دلایل احتمالی نشتی از پکیج میپردازیم.

  • نشتی شیر اطمینان پکیج

هر دستگاه تحت فشاری مانند پکیج, آبگرمکن و حتی موتورخانه برای دفع فشار بیش از حد و فشار مضاعف سیستم, نیاز به تعبیه یک شیر فشار تخلیه یا شیر اطمینان دارد. شیر تخلیه فشار پکیج هم یکی از قطعات ایمنی پکیج است که در زمان افزایش فشار در حدود 2 تا 3 بار با تخلیه مقداری آب موجب تقلیل فشار سیستم شده و این مساله یک فرآیند طبیعی محسوب میشود. برای مطمین شدن نشتی از شیر تخلیه پکیج بهتر است فشار دستگاه را بررسی کنید. در برخی موارد نیز ممکن است شیر تخلیه درست عمل نکرده و در یک فشار معمولی تخلیه شود, که در این صورت نیاز به تعویض دارد.

  • نشتی آب از پمپ پکیج

یکی از موارد شایع در آبریزی از پکیج, نشتی از شیلنگ و اتصالات مربوط به پمپ پکیج است. پمپ پکیج وظیفه سیرکولاسیون و گردش آب در مدار گرمایش یا سیرکولاسیون پکیج را برعهده داشته و در صورت مواجهه با نقص, میتواند گرمایش سیستم را دچار مشکل کند.

  • خرابی ارینگ های پکیج

وجود سختی آب در کنار درجه حرارت بالا و معیوب شدن ارینگ ها از علل نشتی از هر سیستم گرمایشی است. در اکثر قطعات پکیج آب بندی توسط اورینگ های لاستیکی انجام میشود که بر اثر گذشت زمان, پوسیدگی بر اثر خوردگی و گرما موجب عدم توانایی اورینگ در آب بندی قطعات و در نتیجه نشتی آب از پکیج میشود.

  • نشتی از شیرآلات پکیج

پکیج ها عموما دارای یک شیر ورودی آب سرد, یک جفت شیر رفت و برگشت مدار شوفاژ و یک شیر آب گرم هستند. خرابی و نشتی از ناف این شیرها یا محل اتصال به دیوار میتواند پاسخی به سول چرا از پکیج آب میریزد, باشد.

  • چکه از شیلنگ پکیج

چکه از محل  متصل شدن شیلنگ به شیر پکیج یا به دستگاه نیز از موارد رایج بوده که البته در برخی موارد ممکن است, شدت بیشتری داشته باشد و یا حتی با پاره شدن شلنگ علاوه بر آبریزی از زیر پکیج موجب از کار افتادن پکیج شود. نقص در آب بندی یا مستعمل شدن واشرها هم یکی از دلایلی است که شلنگ پکیج نشت میکند. شکستگی مهره های متصل به شیر یا ترک خوردن بخشی از شیر نیز ممکن است باعث نشتی از شلنگ پکیج شود.

  • ترک خوردن مبدل پکیج

پکیج های قدیمی و خسته , با ترک خوردن یا سوراخ شدن مبدل مواجه شوند. این شکاف های نابهنگام نیز یکی از جواب های سوال چرا از پکیج آب میریزد, بوده و راهی جز تعویض مبدل پکیج وجود ندارد. اسید شویی به صورت استفاده بیش از حد یا نا مناسب از اسید نیز میتواند از دلایل سوراخ شدن مبدل پکیج شود.

  • نشتی از اتصالات لوله کشی پکیج

به ندرت در برخی مواقع خود اتصالات لوله کشی پکیج در محل نصب پکیج دچار ترکیدگی شده و این مساله موجب نشتی از زیر پکیج میشود. این مورد بایستی به سرعت رفع شود.

  • نشتی از منبع انبساط پکیج

سوراخ شدن منبع انبساط یا لاستیک دیافراگم آن نیز میتواند موجب خارج شدن حجم قابل توجهی آب به صورت متناوب شده و این آبریزی پکیج بایستی به سرعت رفع شود.

  • نشتی از شیرپرکن پکیج

شیر پرکن دستی پکیج هم از قطعاتی است که احتمالی نشتی آن وجود داشته و تعویض شیر را میتوان راه  حل اساسی تعمیر پکیج دیواری دانست.

آیا ریزش آب از زیر پکیج خطرناک است

حال که به دلایل چرا از پکیج آب میریزد, پرداختیم, بایستی ببینیم که در این مواقع چه کاری بایستی انجام دهیم. اول از همه خونسردی خود را حفظ کرده و با یک متخصص تماس بگیرید. در مورد خطرناک بودن نیز بایستی بدانید که در صورت خیس شدن سیم کشی یا برد پکیج این مساله میتواند برای شما گران تمام شده و یا حتی برای ساکنین مخاطرات جانی داشته باشد. پس اگر کارکرد پکیج برای شما خیلی نیاز جدی نیست, تا دسترسی به یک متخصص, دوشاخه برق پکیج را جدا کرده و شیر آب سرد ورودی پکیج را ببندید.

این مساله را هم یاد آور شویم که به عقب انداختن تعمیر آبریزی پکیج ممکن است موجب سرایت کردن خرابی به سایر قسمتهای پکیج و حتی سوختن برد پکیج شود, چرا که یک اتصالی کوچک در برد کافیست تا آنرا دچار سوختگی کند. دلایل بسیاری از خرابی ها و نشتی های پکیج گرفتگی نصف و نیمه و باز نبودن مسیر گردش آب بوده و این مساله علتی جز تاخیر در سرویس های دوره ای پکیج ندارد.

در صورت نشتی از رادیاتور شوفاژ و لوله کشی های آن ,موجب کاهش فشار بار پکیج و در نتیجه لطمه به گرمایش پکیج میشود, اما نشتی از سیستم آب گرم مصرفی پکیج کمی قابل تحمل تر بوده و احتمالا بتوان در صورت ناچیز بودن نشتی, کمی صبر کرد. هرچند که به بسیاری از سوال چرا از پکیج آب میریزد, اشاره شد, اما ممکن است که به ندرت برخی از نشتیهای دیگر هم در این مساله دخیل بوده که بایستی توسط سرویس کار پکیج دیوار بررسی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد