خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

برقکار ساختمان تهرانپارس

برقکار ساختمان تهرانپارس

اعزام برقکار ساختمان تهرانپارس, بدون تعطیلی و شبانه روزی .

ارایه کلیه سرویس های برقی الکتریکی و تعمیرات برق و سیم کشی ساختمان و خدمات برق تهرانپارس شرقی و غربی.

اجرای سیم کشی و بازسازی برق ساختمان از لوله گذاری تا نصب تجهیزات برقی, اجرای سیم کشی , کابل کشی , داکت کشی , نصب تابلو برق , جعبه فیوز و کنتور, عیب یابی , رفع عیب و اتصالی برق ساختمان , تعمیرات و تعویض فیوز و کلید مینیاتوری, نصب لوستر تهرانپارس , نصاب انواع لوستر سبک و سنگین , شاخه ای و ریموت دارو چراغ دیوارکوب و پایه دار, نصب و تعویض روشنایی , ال ای دی , SMD ,  ریسه , برش , سیم کشی و نصب لامپ هالوژن ,بی متال ,فلورسنت, نصب و تعویض کلید و پریز , لامپ سرپیچ , دیمر , فتوسل و سایر لوازم جانبی الکتریکی, نصب , تعمیر و تنظیم سنسور حرکتی راه پله , پارکینگ و مشاعات, سیم کشی کولر , تعمیر و سرویس کولر آبی و کابل کشی کولر گازی اسپلیت, و اعزام  برقکار ماهر به کلیه منطقه تهرانپارس , خیابان رشید , میدان پروین و ارایه کلیه خدمات برق ساختمان تهرانپارس شرقی و غربی.

شماره تلفن برقکار ساختمان تهرانپارس 

تلفن : 09122982031 - 09129352189  تلفن های فوق به صورت شبانه روزی آماده پاسخگوی و اعزام برقکار ساختمان به منطقه تهرانپارس هستند. فوری بودن, قیمت مناسب و بدون تعطیلی بودن از ویژگی های خدمات ما در منطقه تهرانپارس هستند. برای درخواست برقکار تهرانپارس با ما تماس بگیرید.

اعزام برقکار ساختمان تهرانپارس

ساختمان های تجاری فقط باید توسط یک سرویس برق تامین شوند. این به طور کلی نصب بیش از یک مجموعه هادی سرویس در یک ساختمان را ممنوع می کند. یک استثنا از این قاعده برای ساختمان های چند نفره است.در نتیجه، بازرسان املاک تجاری بسته به سابقه اشغال و مطابقت ساختمان با کدهای برق، با املاکی با مقادیر خدمات و مکان‌های مختلف مواجه می‌شوند. خدمات برق ساختمان تهرانپارس شرقی و غربی.

مکان یابی سرویس برق گاهی اوقات دشوار است. اغلب روی یک دیوار داخلی دقیقاً در پشت دیوار خارجی که کنتور برق ورودی و محفظه قرار دارد یافت می شود. به عنوان مثال، فرض کنید متر روی یک دیوار بیرونی واقع در گوشه جنوب غربی ساختمان قرار دارد. در آن صورت، سرویس برق اصلی می تواند در قسمت داخلی آن دیوار خاص باشد. اگر سرویس زیرزمینی باشد، سرویس برق اصلی می تواند در هر نقطه از ساختمان باشد. در بسیاری از موارد، در اتاقی با برچسب "اتاق برق" یا "اتاق مکانیکی" یافت می شود. اعزام برقکار ساختمان تهرانپارس .

بسته به اندازه و محل سرویس برق، سیستم ممکن است در داخل یک محفظه قفل شده ساخته شده از حصار زنجیره ای یا در یک اتاق تمام شده باشد. بازرسان اموال تجاری ممکن است نیاز به هماهنگی دسترسی با ایمن کردن یک کلید برای انجام بازرسی داشته باشند.

یا برچسبی در هر سرویس وجود داشته باشد که تعداد کل و مکان هر یک را مشخص کند. این تابلوها مانع از این می‌شود که برق‌کارها و پرسنل آتش‌نشانی این باور را داشته باشند که همه خدمات قبل از انجام کار خود در یک مکان سیگنال خاموش می‌شوند. بازرسان املاک تجاری باید تمام اطلاعات مکان خدمات را در گزارش بازرسی خود مستند کنند.

بازرسان املاک تجاری باید افت سرویس یا جانبی را بازرسی کنند. افت خدمات به یک ساختمان می تواند در زیر زمین یا بالای سر ارائه شود. مشاهده یک سرویس زیرزمینی دشوار خواهد بود، اما یک سرویس سربار به راحتی قابل مشاهده است. مانند سایر اجزای سیستم الکتریکی، افت سرویس سربار دارای فاصله های مشخصی است که باید رعایت شود. همان الزامات ترخیص برای خدمات مسکونی برای املاک تجاری اعمال می شود. متداول ترین مسائل شامل پاکسازی مسیرها، کوچه ها، پارکینگ ها، سقف های مسطح و جاده ها می باشد.

  • دکل و اتصال مجرا در دکل. افت سرویس باید کاملاً محافظت شده و عاری از آسیب و خوردگی باشد. سیم هایی با روکش از دست رفته یا آسیب دیده (که سیم ها را در معرض آب و هوا قرار می دهد) و آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش از عیب های رایج هستند.
  • هواشناسی خدمات این قطعه از فضای داخلی در برابر آب و هوا محافظت می کند. بنابراین، سیم ها باید به سمت بالا به سمت هوا حرکت کنند تا آب باران و سایر رطوبت به مجرای سرویس راه ندهند.
  • حلقه چکه این برای جلوگیری از ورود آب باران و سایر رطوبت به هوا طراحی شده است. حلقه چکه نیز باید حداقل 18 اینچ از سقف و 3 فوت از هر پنجره یا دری قابل اجرا فاصله داشته باشد.
  • عایق ها اینها جدایی بین سیم های سرویس و عناصر مختلف دیگر در سیستم هستند. آنها طراحی شده اند تا به عنوان سپر عمل کنند تا از تماس کابل های آسیب دیده و سایر خطرات با دکل یا سیستم داخلی جلوگیری کنند.
  • اتصال پشتیبانی و کابل ها این کابل ها باید سیم های سرویس را به سر دکل و ساختمان هدایت و محکم کنند. آنها از تیر برق به دکل یا ساختمان منتهی می شوند و باید همان فاصله های سیم های سرویس جانبی را دنبال کنند. اعزام برقکار ساختمان تهرانپارس .
  • سیم های سرویس جانبی هنگام بررسی سیم های سرویس جانبی، بازرس باید تعداد سیم های ارائه دهنده سرویس به ساختمان را بررسی کند. اگر فقط دو سیم وجود داشته باشد، سرویس ممکن است یک سیستم تک فاز باشد. اگر سه یا چهار سیم به ساختمان سرویس دهد، سرویس ممکن است یک سیستم 3 فاز باشد.

زمین سرویس

بازرس باید ارتینگ و باندینگ سرویس را نیز بازرسی کند. خدمات سربار باید مسیری را به سمت زمین حفظ کند. این در محفظه متر و متر قابل مشاهده است. در جایی که سرویس سربار وجود دارد، باید یک مسیر زمینی خارجی وجود داشته باشد. این باید از طریق یک سیم از محفظه متر یا محفظه متر به طور مستقیم به یک میله زمین محرک قابل مشاهده باشد.

متر برق به منظور جداسازی منبع اصلی از ساختمان، یک سیستم فیوز بین ورودی تغذیه و تابلوی کنتور برق تعبیه شده است. از فیوزها سیم ها به کنتور و از آنجا به واحد مصرف کننده هدایت می شوند. از این نقطه، برق به قسمت های مختلف ساختمان توزیع می شود. تامین سیم کشی و سایر وسایل از کنتور تا تابلو توزیع و سایر قسمت های ساختمان بر عهده مالک ساختمان می باشد (Varghese, 2012).

 

برق ایستگاه های فرعی از طریق ترانسفورماتورهای محلی کاهش می یابد و به عنوان منبع تغذیه تک فاز یا سه فاز (50 سیکل در ثانیه با 220 ولت بین فاز و نول) به ساختمان های مجاور عرضه می شود. سپس تغذیه 230 ولت بین فاز و نول و 400 است  (= √3 × 230) ولت بین فازها. در تامین تک فاز

باید یک سیم فاز زنده و یک سیم خنثی وجود داشته باشد. در یک منبع تغذیه سه فاز، باید سه فاز زنده و یک فاز خنثی وجود داشته باشد.

هنگامی که بار برق کوچک است و مجموع جریان کشیده شده کمتر از 30 آمپر است، ممکن است یک تک فاز کافی باشد. که فقط برای روشنایی و استفاده از فن ها ممکن است تک فاز کافی باشد. با این حال، زمانی که بار سنگین است، مانند زمانی که استفاده از هر نوع تجهیزات مانند تهویه مطبوع، محدوده خنک کننده و غیره، لازم است جریان از سه فاز زنده و یک نول گرفته شود. کنتور جریان الکتریکی برای یک منبع تغذیه سه فاز با دستگاه تک فاز متفاوت است. این یک شرط است که تمام تجهیزات مورد استفاده در خانه ها باید 220-230 ولت باشد. به جای کابل زیرزمینی، اگر منبع تغذیه از کابل عایق بالای سر گرفته شود، باید مراقبت ویژه ای انجام شود.

 

در یک ساختمان معمولی، برای توزیع برق از واحد کنترل مصرف کننده به نقاط دیگر، منبع تغذیه به سه نوع مدار جداگانه تقسیم می شود، یعنی:

1. مدار روشنایی با ظرفیت کم

2. مدار برق از طریق مدار حلقه

3. مدارهای دستگاه ثابت

سیم های قرمز برای سیم برق استفاده می شود در حالی که خنثی سیاه یا آبی است و سیم های زمین سبز و زرد هستند. در مدار، یک تغییر فاز نیز ممکن است گنجانده شود.

 

در ادامه به مواد و وسایل مورد استفاده در سیم کشی ساختمان اشاره می کنیم.

 

1. کابل

کابل ها از هادی های مسی یا آلومینیومی تشکیل شده اند که با عایق احاطه شده اند. هادی های آلومینیومی برای کاهش هزینه استفاده می شوند اما از نظر کیفیت در مقایسه با کابل های مسی پایین تر هستند. امروزه معمولاً از سیم های رشته ای برای عملکرد بهتر استفاده می شود.

ممکن است عایق لاستیکی یا پی وی سی ساخته شود. در شرایط مرطوب یا مرطوب، عایق PVC ممکن است بهتر از لاستیک باشد.

 

2. فیوز

اساساً یک فیوز از وسایل و کابل ها در برابر آسیب ناشی از خطاهای الکتریکی محافظت می کند. درجه فعلی فیوزها باید کمتر از کابلی باشد که باید از آن محافظت کند. دو نوع فیوز استفاده می شود، فیوزهای قابل سیم کشی مجدد یا نیمه بسته و فیوزهای کارتریج.

 

3. مدار شکن مینیاتوری

امروزه از کلیدهای مدار مینیاتوری (MCB) به جای فیوز استفاده می شود. کلیدهای مدار مینیاتوری کلیدهای تک قطبی هستند که با عبور جریان اضافی به طور خودکار خاموش می شوند. یک سفر MCB با 1.25 برابر ظرفیت فعلی نامی آن. این فقط یک دستگاه اضافه بار است. اما برای هزینه اولیه، مزایای زیادی دارد.

 

4. مدار شکن نشتی زمین (ELCB)

یک دستگاه برقی دارای ایراد به یک خط متصل است و اگر قطعات فلزی ارت نباشند، ممکن است فلز بدون دمیدن فیوز زنده شود. چنین وضعیتی ممکن است باعث شوک فردی شود که آن را لمس می کند. از طرف دیگر، اگر بدنه فلزی ارت باشد، جریان از سیم ارت عبور می کند. در چنین شرایطی، توصیه می شود از یک دستگاه خاموش کننده به نام مدار شکن نشتی زمین استفاده کنید. حتی در جایی که جریان کمی از سیم زمین عبور می کند، به طور خودکار خاموش می شود. این کلید به خط نول منبع برق متصل است. زمانی که حرکت می کند، منبع تغذیه ساختمان به طور کامل قطع می شود.

 

5. مدار شکن جریان باقیمانده (RCCB)

این نوع بریکر وسیله حفاظتی بسیار مثبت تری است که می تواند به جای مدارشکن نشتی زمین برای جلوگیری از برق گرفتگی و نشتی جریان ارائه شود. یک RCCB به هر سه فاز و نول متصل است. گران تر است اما محافظت عالی را ارائه می دهد.

 

در زیر سه نوع سیم وجود دارد:

1. سیم کشی روکش شده با تثبیت سطح

2. نصب کانال روی دیوار و سقف

3. سیم کشی مجرای مخفی

امروزه در اکثر ساختمان ها از سیم کشی لوله PVC مخفی استفاده می شود. لوله های پی وی

نتیجه

کلیه ساختمان های تجاری دارای سرویس برق می باشند. با این حال، مقدار و مکان بسته به اشغال و مطابقت ساختمان با کد متفاوت خواهد بود. طبق بخش 6.5.8 ComSOP، بازرس باید افت/جانب سرویس را از نظر فاصله مناسب، هادی های ورودی سرویس و اتصال به زمین و اتصال سرویس بازرسی کند و هرگونه خرابی مشاهده شده عایق هادی یا غلاف کابل را گزارش کند. برچسب گذاری مناسب سرویس برق می تواند به هدایت بازرس در این بخش از بازرسی کمک کند.

در صورت نیاز به برقکار  تهرانپارس و شرق با خدمات تاسیساتی شرق تهران تماس بگیرید.

خدمات لوله کشی تهرانپارس

خدمات لوله کشی تهرانپارس

ارایه کلیه خدمات لوله کشی تهرانپارس شرقی و غربی شبانه روزی

تلفن : 09129352189 بدون تعطیلی خدمات تاسیساتی تهرانپارس 24 ساعته.

اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان , لوله کشی آب و فاضلاب , شوفاژ , پکیج , جوشکاری لوله گاز , آتش نشانی , نصب و تعمیر شیر و توالت فرنگی , فلاش تانک , روشویی  و تاسیسات خدمات لوله کشی تهرانپارس. برای درخواست متخصص لوله کشی , تعمیرکار تاسیسات و نصاب شیرآلات به ما تلفن کنید.

لیست خدمات لوله کشی تهرانپارس

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب , لوله کشی تک لایه ,؛ پنج لایه , فلزی و پلیمری کوپلی و پرسی.

اجرا و تعمیرات لوله کشی پکیج , لوله کشی روکار و توکار با لوله های پلاستیکی و نیوپایپ.

اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان , لوله کشی پلیکا , پوش فیت , پلی اتیلن و چدن.

اجرا و تعمیرات لوله کشی گاز ساختمان, خرده کاری و جوشکاری لوله های آتش نشانی.

نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی ساختمان, توالت فرنگی , وال هنگ , روشویی.

نصب , راه اندازی و تعمیرات موتورخانه , پکیج و تعمیر شوفاژ تهرانپارس شرقی و غربی.

تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی با دستگاه مخصوص , رفع گرفتگی لوله و لوله بازکنی.

اجرا و تعمیر تاسیسات پمپ آب , برآورد هزینه نصب پمپ آب خانگی و کلیه خدمات لوله کشی در تهرانپارس و محدوده اطراف.

اصول لوله کشی ساختمان های مسکونی

لوله کشی ساختمان پیچیده است. ما به تجربه می دانیم که آب آشامیدنی در داخل لوله کشی ساختمان متفاوت از زمانی است که در سیستم توزیع آب (شبکه آب بیرون، زیر خیابان ها) است. در این صفحه سعی می کنیم چند مورد را که لوله کشی ساختمان را بسیار پیچیده می کند توضیح دهیم.

یکی دیگر از خدمات ما لوله کشی گاز تهرانپارس است که میتوانید از ما درخواست نیروی ماهر جوشکاری کنید.

لوله کشی ساختمان چه تفاوتی با سیستم های توزیع آب و سیستم های چاه دارد؟

بسیاری از لوله‌های باریک و بلند، آب را از سیستم توزیع آب یا چاه خصوصی به شیرهای شما می‌رسانند ایمن و تمیز نگه داشتن این اقلام مسئولیت مالک ساختمان است. برای ساختمان هایی که آب را از سیستم های توزیع آب دریافت می کنند، برخی از اقلام کوچک به عهده توزیع کننده آب است.

برای دریافت ایده ای از پیچیدگی سیستم آب ساختمان خود، این سوالات را از خود بپرسید:

  • چند حمام در خانه خود دارید؟
  • چند وسیله (ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال) به آب متصل است؟
  • چند لوله و آبپاش در سیستم آبیاری فضای باز شما وجود دارد؟
  • در چند شیر آب هم آب سرد و هم گرم دارید؟ آب سرد و گرم توسط لوله های جداگانه تحویل داده می شود، بنابراین می توانید طول لوله خود را دو برابر کنید.

اندازه لوله های لوله کشی چقدر با سیستم توزیع آب متفاوت است؟

نسبت سطح لوله به حجم آب (SA:V) در ساختمان ها بسیار زیاد است. این بدان معناست که در لوله‌های باریک (لوله‌هایی با قطر کم)، سطح لوله (طرف‌های لوله) برای نگهداری همان حجم آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مشکلی در لوله وجود داشته باشد (به عنوان مثال: شسته شدن فلزات از لوله‌ها، خروج VOC از لوله‌ها، رشد بیوفیلم روی دیواره‌های لوله)، لوله تأثیر شدیدی روی آب خواهد داشت. در سیستم توزیع آب از لوله های بزرگتر استفاده می شود. این لوله های بزرگتر می توانند تأثیر بسیار کمتری بر کیفیت آب آشامیدنی ساختمان داشته باشند. جهت دریافت خدمات لوله کشی تاسیسات ساختمان تهرانپارس با ما در تماس باشید.

چه چیزهایی لوله کشی را تشکیل می دهند؟

در لوله کشی ساختمان از مواد مختلفی استفاده می شود. واکنش‌های شیمیایی و باکتری‌ها به هر ماده متفاوت است. اغلب، ما به این فکر می کنیم که لوله های ما از چه چیزی ساخته شده اند (مس: یک فلز، PVC یا PEX: انواع مختلف پلاستیک). با این حال، حتی در یک سیستم مسی، بسیاری از مواد پلاستیکی استفاده می شود، همانطور که در شیر آب جدا شده در زیر مشاهده می شود. در یک ساختمان پلاستیک های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، پلاستیک های انعطاف پذیر در واشر، خطوط آب یخچال و پلاستیک های سخت تر به عنوان لوله، اتصال دهنده شیر آب و موارد مشابه استفاده می شود. هر پلاستیک نیز واکنش متفاوتی با مواد شیمیایی و باکتری خواهد داشت. همه پلاستیک ها برابر نیستند. AND- رنگ هیچ ارتباطی با نحوه عملکرد آن ندارد. رنگ ها اغلب توسط تولید کنندگان اضافه می شوند. با خدمات لوله کشی تهرانپارس همراه باشید در مورد لوله کشی ساختمان بیشتر آشنا شوید. استعلام بهترین و با کیفیت ترین قیمت لوله کشی ساختمان را از ما بخواهید.

لوله کشی ساختمان تهرانپارس

زمان راکد زمانی است که آب در لوله کشی زمانی که حرکت نمی کند می نشیند. این زمان می تواند بر اساس مصرف آب در هر شیر آب متفاوت باشد، هر کدام در فرکانس متفاوتی استفاده می شوند. حمامی مهمان را در نظر بگیرید که هرگز استفاده نمی شود، یا حمامی در فضای باز که فقط در تابستان استفاده می شود. این مکان ها اغلب زمان های رکود طولانی دارند. همانطور که آب برای مدت طولانی در لوله ها می نشیند، کیفیت آن تغییر می کند و معمولا بدتر می شود. به عنوان مثال، مواد شیمیایی می توانند در این مدت از لوله ها و شیرها خارج شوند. از آنجایی که هر شیر دارای زمان سکون متفاوتی است، کیفیت و نتایج آب ممکن است در هر شیر آب در یک ساختمان تغییر کند.

سیستم لوله کشی برای تامین آب در ساختمان استفاده می شود. از طریق سیستم توزیع لوله ها، آب را به خروجی های توالت آشپزخانه می رساند. سیستم زهکشی برای خلاص شدن از شر فضولات انسانی از طریق شبکه منظم لوله های زهکشی استفاده می شود. خدمات لوله کشی ساختمان تهرانپارس منبع علمی و تجربی لوله کشی ساختمان در شرق تهران.

انواع سیستم های لوله کشی در ساختمان ها

سیستم لوله کشی در ساختمان ها از مخزن زیرزمینی تشکیل شده است که از طریق خطوط آبرسانی شهری یا اداره آب تامین می شود و از آنجا با کمک پمپ ها و سیستم توزیع لوله کشی آب به مخزن سقفی می رسد و در نتیجه بر اثر جاذبه آب به خروجی های خانه می رسد. با این حال، اگر آب مستقیماً از مخزن زیرزمینی به خروجی های توالت آشپزخانه تامین شود، می توان مخزن بالای سر را حذف کرد، نیاز به پمپ هایی وجود دارد که می توانند آب را بدون وقفه با فشار مورد نیاز به خروجی ها تامین کنند، به طوری که وقتی کسی شیر را باز می کند، به طور مداوم تامین می شود. اب. به چنین پمپ هایی سیستم هیدرو پنوماتیک می گویند.

پمپ ها شده استبا آب در یک طرف و هوا در طرف دیگر که توسط یک غشای لاستیکی از هم جدا شده است. با شروع به کار پمپ آب را به قسمت مرطوب می رساند و در نتیجه باعث انبساط غشای لاستیکی و فشرده شدن هوا در طرف دیگر می شود و در نتیجه باعث ایجاد فشار اضافی در سمت مرطوب که به آب متصل می شود. خط عرضه بنابراین با باز کردن شیر آب، مقدار مورد نیاز آب دریافت می شود. این امر باعث کاهش فشار می شود و پمپ به طور خودکار دوباره روشن می شود و در نتیجه فشار آب حفظ می شود و در عین حال آب به خروجی ها می رسد.

مزیت چنین سیستم لوله کشی در ساختمان ها این است که نیاز به مخازن سربار حذف می شود. ثانیاً این پمپ ها به گونه ای طراحی شده اند که بر خلاف روش سنتی، آب از مخازن زیرزمینی به مخازن بالای سر می رسد و طبقات بالا با فشار کمتر و طبقه پایین و همکف به دلیل گرانش و ارتفاع بیشتر، فشار زیادی را دریافت می کنند. این باعث صرفه جویی در انرژی نیز می شود زیرا نیاز به تامین آب ده یا بیست طبقه به مخزن بالای سر و سپس تامین نیروی ثقلی به تمام طبقات را برطرف می کند. منبع تغذیه مداوم با ژنراتور برای کارکرد موثر این سیستم مورد نیاز است، در غیر این صورت در صورت عدم وجود برق، منبع آب وجود ندارد. خدمات لوله کشی آب و فاضلاب تهرانپارس به صورت شبانه روزی در خدمت شماست.

پمپ ها دو نوع هستند:

  • پمپ های شناور و
  • پمپ های نوع باز

پمپ های شناور در داخل آب استفاده می شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری دارند. هر دو نوع را می توان برای سیستم های سنتی و همچنین هیدرو پنوماتیک استفاده کرد.

انواع سیستم های لوله کشی فاضلاب در ساختمان ها

سیستم زهکشی دو نوع است: 1. فاضلاب دوش، لگن، سینک آشپزخانه، ماشین لباسشویی و مانند آن است. به این آب خاکستری نیز می گویند. به طور معمول حداقل قطر 75 میلی متر است. از لوله ها برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود. 2. آب یا فاضلاب خاک از توالت ها و مجاری ادرار است. به این آب سیاه نیز می گویند. حداقل لوله هایی با قطر 100 میلی متر برای فاضلاب استفاده می شود. هنگام اجرای افقی، لوله های آب خاک باید در شیب تندتری مانند 1:40 اجرا شوند، زیرا دارای مواد جامد هستند. اینها می توانند از چدن یا PVC باشند.

ی در سرتاسر سازه توزیع می‌کنند و ثانیاً فاضلاب را به طور ایمن در هر دوی آن‌ها دفع می‌کنند. سیستم های طوفان و فاضلاب شهری

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که وقتی صحبت از لوله کشی به میان می آید، هیچ راه حل "یک اندازه مناسب" وجود ندارد و بنابراین، سیستم های بالقوه مناسب مختلفی وجود دارد که یک لوله کش بسته به نوع ساختار و بودجه ای که دارد می تواند از آنها استفاده کند. در اختیار آنها قرار می گیرد. 

سیستم های لوله کشی را می توان به 4 نوع اصلی تقسیم کرد: دو لوله ای، تک لوله ای، تک پشته ای و تک پشته ای با تهویه جزئی . هنگامی که یک لوله به صورت عمودی قرار می گیرد، به آن "پشته" و زمانی که به صورت افقی قرار می گیرد به آن "شاخه" می گویند.

لوله کشی هواکش ساختمان

لوله‌های هواکش (که دریچه‌های هوای لوله‌کشی یا پشته‌های هواکش نیز نامیده می‌شوند) یک عنصر بسیار مهم در هر سیستم لوله‌کشی هستند و دو عملکرد عمده دارند. اولین مورد این است که در کنار سیستم لوله کشی کار کنید تا فشار هوا را در لوله تنظیم کنید و از ایجاد فشار جلوگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که فاضلاب به طور ایمن و بدون درز از ساختمان جریان می یابد. این فشار می تواند مشکل ساز باشد زیرا می تواند باعث کند شدن یا حتی توقف جریان آب شود.

لوله‌های هواکش به عنوان لوله‌های ضد سیفونیک نیز شناخته می‌شوند زیرا از سیفون شدن آب بند آب جلوگیری می‌کنند که می‌تواند در یک ساختمان چند طبقه با چندین توالت دائماً در حال شستشو باشد. این من را به نکته بعدی می رساند: دومین عملکرد لوله هواکش این است که گازهای بدبو و مضر لوله را فیلتر کرده و به طور ایمن آنها را در خارج از ساختمان رها می کند. به همین دلیل دریچه های لوله به سمت بالا و خارج از سقف دور از هر گونه پنجره یا سیستم تهویه مطبوع می روند تا گازهای خطرناک وارد ساختمان نشوند.

لوله های هواکش روی سقف 

سیستم دو لوله ای:

سیستم های لوله کشی دو لوله ایمن هستند و سال هاست که وجود دارند. زمانی که می خواهید فاضلاب را برای استفاده در باغ خود بازیافت کنید، آنها گزینه خوبی هستند. در این سناریوی لوله کشی، دو لوله عمودی نصب می شود. یکی به توالت ها و دستگاه ادراری در ساختمان (لوله خاک) و دیگری به حوضچه، دوش، ماشین لباسشویی و غیره (لوله زباله) متصل است. هر لوله دارای دریچه لوله مخصوص به خود است که گازهای زائد را تا سقف هدایت می کند. لوله خاک مستقیماً به سیستم فاضلاب وصل می شود و لوله فاضلاب از طریق یک خندق به دام افتاده یا به سیستم آب باران وصل می شود یا برای استفاده در باغ بازیافت می شود. از آنجایی که این سیستم در مجموع به 4 لوله نیاز دارد، می تواند گران باشد. زهکش WetFloor (عمق تله 75 میلی متر) و  (عمق تله 52 میلی متر) هر دو دارای گواهی هستند و بنابراین برای این نوع سیستم لوله کشی مناسب تلقی می شوند.

سیستم تک لوله ای:

این جایی است که لوله های زباله و لوله های خاک به یک لوله مشترک متصل می شوند که به سیستم فاضلاب منتهی می شود. در مورد ساختمان‌هایی با چند طبقه، توالت‌ها باید مستقیماً بالای یکدیگر نصب شوند و دریچه‌ای به هر تله متصل باشد تا از سیفون شدن آن‌ها جلوگیری شود. این سیستم گرانتر از سیستم تک پشته ای است. زهکش WetFloor برای این نوع سیستم مناسب است

سیستم تک لوله ای

این سیستم ساده ترین و مقرون به صرفه ترین در بین این چهار سیستم است زیرا فقط یک لوله نصب می شود. در یک سیستم تک پشته، تمام لوله های خاک و لوله های زباله به یک لوله عمودی منتهی می شوند که به نوبه خود به سیستم فاضلاب متصل می شود. این سیستم فاقد دریچه لوله است و بنابراین موفقیت آن کاملاً به عمق آب بند بستگی دارد که طبق مقررات SANS نمی تواند کمتر از 75 میلی متر باشد. مطابق با این، زهکش کف مرطوب با عمق تله 75 میلی متر برای سیستم های لوله کشی تک پشته مناسب است.

تاسیسات ساختمان شرق تهران و خدمات لوله کشی تهرانپارس پیشرو در ارایه کلیه خدمات ساختمانی در تهرانپارس.