خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

تعمیر و سرویس کولر آبی نارمک

تعمیر و سرویس کولر آبی نارمک

نصب , سیم کشی , لوله کشی , روغن کاری , شستشو , تعویض پوشال و سرویس کولر آبی , عیب یابی و رفع عیب کولر آبی و سلولزی, رفع نشتی و تعمیرات چکه از قطعات مختلف کولر آبی , نصب , تعمیر و تعویض موتور کولر آبی , پمپ آب کولر , برزنت , تسمه, یاتاقان , شناور , شیر , شلنگ , فلکه , فولی , ترمیم کفی کولر و کلیه خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی نارمک شبانه روزی.

خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی نارمک

تمیز کردن و شستشوی کولر و قطعات آن و زدودن گردو غبار از لوازم کولر از ارکان اصلی سرویس کولر آبی میباشد. سرویس و روغنکاری لوازم مکانیکی کولر آبی شامل یاتاقان , و مطمین شدن از صحت کارکرد و سلامت لوازمی مانند, تسمه , فولی , پروانه حلزونی و سایر قطعات کولر ابی نیز باید در مرحله بعدی صورت میگیرد. سرویس کولر جردن تست کردن  , موتور کولر ابی ,واتر پمپ و سیستم برق کولر و بررسی عملکرد صحیح تک تک قطعات میتواند افزایش راندمان و جلوگیری از آسیب های موتوری را به همراه داشته باشد.

تعویض پوشال , چکاب شیر کولر , فلوتر کولر , شلنگها و لوله های آب کولر و لوازم سیکل انتقال باد شامل , کانال , دریچه , برزنت و حلزونی کولر نیز باید سرویس شوند.

تعمیر کولر آبی نارمک

بیشتر لوازم کولر آبی قابلیت و ارزش تعمیر نداشته و احتمالا باید تعویض شوند. موتور یا دینام کولر قطعه اصلی کولر آبی است که در صورت خرابی یا نیم سوز شدن یا باید سیم پیچی شود یا در صورت خرابی بوشها و شفت تعویض شوند. البته برخی از مدلهای موتور کولر آبی حتی قابلیت تعمیر را نیز ندارند. برخی از عیوب موتور کولر آبی ممکن است مربوط به خرابی بوش یا درب موتور باشد که هزینه کمتری دارد. به دلیل اینکه پروسه تعمیر موتور کولر بین 2 تا 3 روز زمان برده و هزینه تعمیر و نصب کولر آبی نو فرق خیلی زیادی نداشته و میتوان گفت که هزینه تعمیر و نصب موتور کهنه تقریبا 70 درصد مخارج خرید و نصب موتور کولر آبی نو است بسیاری ترجیح میدهند که با خرید موتور کولر نو , کولر را راه اندازی کنند.و

پمپ آب کولر نیز یکی از لوازم گران قیمت کولر آبی است که حدود 250 تا 300 هزار تومان قیمت داشته و با دستمزد آن تقریبا بین 400 تا 500 هزار تومان خرج برمیدارد. البته برخی از پمپ های کولر هنگامی که از کار میفتند ممکن است با کمی تبحر دوباره راه اندازی شوند اما با این احوال اغلب خرابی های پمپ آب کولر با تعویض آن رفع میشوند.

پاره شدن برزنت کولر نیز یکی از کارهای سرویس کولر آبی نارمک است که میتواند مقدار زیادی از باد کولر را به هدر بدهد. به همین دلیل در هنگام سرویس و راه اندازی کولر  حتما بایستی از سالم بودن برزنت و درست چسبیدن برزنت به طرفین مطمین شویم.

تسمه کولر رابط بین موتور کولر و سیستم مکانیکی پرتاب باد کولر است. این تسمه های لاستیکی متحمل مقدار زیادی نیرو شده و این فشار در طول یک سال میتواند موجب صدمه و پاره شدن تسمه شود. برخی از مواقعی که کولر به صورت ناگهانی از کار میفتدو یا اینکه کولر کار نمیکند به دلیل پارگی تسمه و یا خارج شدن فولی و تسمه از جای خود میباشد.

تنظیم نبودن شناور یا خرابی شیر شناور و شلنگ و شیر فلکه آب نیز یکی از مواردی است که باعث میشود آب به اندازه کافی به کفی کولر وارد نشده و یا بیش از حد وارد شده و سرریز کند. برخی مواقع نیز نشتی از محل شلنگ یا اتصال شلنگ به شیرفلکه و شناور رخ میدهد. مهره کولر یک قطعه رابط است که در سالهای اخیر از جنس پلاستیک بوده و در معرض آفتاب خراب میشوند.

سوراخ شدن و نشتی کفی کولر نیز با دو روش قابل رفع است. راه اول تعویض کفی کولر است که بسیار گران قیمت بوده و دردسر زیادی دارد. روش دوم استفاده از ورقه های ایزوگام مانند است که با پهن کردن در روی محل نشتی موجب پوشش کفی کولر شده و برخی مواقع نیز استفاده از اسپری قیر و حتی پیچ و مهره میتواند موجب رفع نشتی کولر شود.

سر و صدای اغلب کولر های پرسروصدا مربوط به خرابی یاتاقان است که میتواند منجر به فشار به موتور کولر و سوختن سیم پیچی موتور کولر شود. روغن کاری یاتاقان میتواند این صدای ناهنجار را کاهش دهد اما اگر صدا قطع نشد بایستی یاتاقان به سرعت عوض شود تا به موتور صدمه ای وارد نکند. در تعمیر و سرویس کولر آبی نارمک بعضا مردم به بوهایی اشاره میکنند که از کانال کولر خارج میشود. این بوها مربوط به اطراف کولر است که از لوله های سرویس بهداشتی یا دودکش بیرون آمده و یا ممکن است در اطراف ساختمان فعالیت هایی خاصی وجود داشته باشد.

در صورت نیاز به خدمات لوله کشی تاسیسات نارمک تهران و  نصب , تعمیر و سرویس کولر آبی نارمک با خدمات تاسیساتی شرق تهران تماس حاصل فرمایید.09129352189 شبانه روزی

سرویس و تعمیر کولر فرجام شبانه روزی

سرویس و تعمیر کولر فرجام شبانه روزی

نصب , سیم کشی , لوله کشی , راه اندازی , عیب یابی, سرویس و تعمیر کولر فرجام شبانه روزی. سرویس اولیه , تعویض پوشال , عیب یابی , نصب , تعویض و تعمیر موتور کولر آبی, پمپ آب , شناور, برزنت, تسمه , فولی , یاتاقان و کفی کولر آبی, شارژ گاز اسپلیت , عیب یابی و تعمیرات کولر اسپلیت و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی و گازی فرجام شرقی و غربی به صورت شبانه روزی.

هم کولر آبی و هم کولر گازی اسپلیت مانند هر وسیله نیاز به مراقب و سرویس های سالانه برای بهینه سازی کارکرد و افزایش طول عمر دارند. تمیز کاری و نظافت کولر آبی و گازی از اصول اصلی سرویس و تعمیر کولر فرجام است. برای خیلی ها سرویس کولر کار سختی به نظر نمیرسد و کافی است کمی از تنبلی فاصله بگیرند تا خود شخصا اقدام به سرویس و راه اندازی کولر کنند. اگر کمی حوصله داشته باشید و وقت بگذارید به راحتی میتوانید کارهای اولیه کولر های آبی و گازی را خود انجام دهید. کمی مطالعه این مقاله میتواند برای کسانی که قصد سرویس کولر را دارند مفید باشد. اما در صورت خرابی و نیاز به تعمیر کولر آبی فرجام یا سرویس تخصصی کولرهای گازی بایستی از یک متخصص کمک بخواهید.

سرویس کولر آبی فرجام

سرویس کولر آبی فرجام معمولا در ابتدای فصل گرما یعنی اواسط بهار آغاز میشود صورت میگیرد.

هدف از سرویس کولر آبی افزایش بازدهی خنکی , زدودن آلودگیهای کولر و بالا بردن طول عمر کولر میباشد. برای این کار نخست برق کولر را قطع میکنیم تا در طول سرویس خطری متوجه سرویسکار نشود.

در بخش بعد با بازکردن دربهای جانبی کولر اقدام به شستشوی کف و دربهای کولر کرده و در صورت نیاز پوشال کولر را تعویض نمایید.

البته توصیه ما به شما این است که پوشال کولر آبی را هرسال هنگام سرویس ابتدایی کولر تعویض کنید. سپس اقدام به چک کردن لوازم مکانیکی از قبیل فلوتر, شیرکفی , تسمه , یاتاقان , فولی , پروانه , حلزونی , برزنت و کرده و صحت کارکرد آنها اطمینان حاصل کنید.

سپس به سراغ سیستم آبرسانی رفته از شیر و شیلنک کولر و شناور و زیراب کولر تا پمپ کولر و لوله های آبرسانی ,شیلنگها و سراهی سقفی و ناودانی پوشال را چک میکنیم. سپس برق کولر را نصب کرده و موتور دور تند و دور کند را روشن میکنیم تا از کارکرد موتور و میزان باددهی وخنکای آن مطمین میشویم.

تعمیر کولر آبی فرجام

تعمیر کولر آبی جزیی درهنگام راه اندازی اولیه انجام شده و سهل انگاری در رفع خرابیهای ریز میتواند موجب سرایت این خرابی شود . این نکته را بایستی بدانید که تعمیر کولر آبی در هر مورد اجتناب ناپذیر بوده و خرابیهای احتمالی بایستی حتما رفع  شوند .

معمولا در کولر آبی قطعاتی مانند موتور , پمپ آب کولر , برزنت , یاتاقان , فولی , زیرآب , کفی و در برخی موارد حلزونی کولر خراب شده که در اغلب موارد تعویض روشی به صرفه تر میباشد . حتی در مورد موتور کولر هم میتوان گفت که تعویض موتور روشی به صرفه تر از تعمیر موتور کولر آبی است.

سرویس و تعمیر کولر گازی فرجام

همانطور که گفته شد گام اول در سرویس کولر آبی و گازی نظافت است. کولر گازی شامل دو دستگاه جدا و مرتبط پنل داخلی و موتور یا کمپرسور است که معمولا در فضای آزاد نصب میشود .

در سرویس بخش پنلی داخلی بایستی با تمیز کردن کویلهای آن و زدودن ذرات گرد و غبار و چربی موجب بالا بردن خنکای تبادلی میشویم . بررسی درین کولر گازی نیز از نکات ریزی است که بایستی بررسی شود , چرا که در برخی اماکن به دلیل مسایلی از قبیل جابجایی کولر و لوله ها و تنشهای موجود در لوله کشی ساختمان ممکن است ترکها و انفصال هایی در سیستم لوله کشی درین کولر گازی بوجود بیاید که موجب ریزش آب از اطراف کولر اسپلیت شود.

تعمیر کولر گازی نسبت به کولر آبی تخصثص تر میباشد . برد , کمپرسور یا موتور , پنل داخلی , کنترل , شیربرقی و لوله کشی از قطعات اصلی کولر گازی اسپلیت هستند . نقض کارکرد در هریک از موارد فوق میتواند تاثیر مستقیم بر روی عملکرد کولر گازی داشته باشد. 

در صورت نیاز به سرویس و تعمیر کولر فرجام شرقی و غربی به صورت شبانه روزی با تاسیساتی شرق تهران بگیرید.