خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

نحوه کار با انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه

طرز کار با انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه 

در این نوشته به بررسی نحوه کارکرد انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه میپردازیم. ابتدا لازم است که توضیحاتی راجع به لوله و اتصالات پنج لایه بدهیم. لوله های پنج لایه از دو لایه pex یک لوله آلومینیوم در وسط آنها و دولایه چسب مخصوص برای چسباندن لایه های دیگر به هم ساخته میشوند و مقاومت خوبی در برابر ضربات فیزیکی و مواد شیمیایی داشته و به دلیل صیقلی بودن سطح داخلی نسبت به لوله های فلزی کمتر دچار رسوب گرفتگی شده و نسبت به لوله های تک لایه مقاومت بیشتری در برابر حرارت داشته و از این رو کاربرد زیادی در لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ داشته و این مساله در وهله اول به دلیل مقاومت و همچنین به دلیل کم بودن ضریب انبساط طولی آنهاست.

اتصالات مهره ماسوره ای, اتصالات کوپلی, اتصالات پرسی و اتصالات کلمپی از انواع اتصالات پنج لایه بوده که در حال حاضر استفاده از اتصالات مهره ماسوره ای منسوخ شده و اتصالات کلمپی هم در شرایط خاصی فقط در سایزهای 40 به بالا استفاده میشوند. اتصالات کوپلی هم کاربرد خوبی داشته و فقط کمی گران هستند و بیشتر در موارد تعمیراتی استفاده میشوند. 

از این جهت اتصالات پرسی حرفه ای ترین و اقتصادی ترین نوع اتصالات پنج لایه هستند که در اکثر ساختمان های در حال ساخت استفاده میشوند. اما تنها نوعی از لوله کشی پنج لایه که نیاز به ابزار خاصی به نام دستگاه پرس لوله پنج لایه دارند, لوله کشی پرسی است که در ادامه نحوه اجرای آنرا توضیح خواهیم داد.

صفر تا صد لوله کشی ساختمان

نحوه کار با دستگاه پرس لوله پنج لایه

دستگاه پرس دستی مکانیکی, دستگاه پرس دستی هیدرولیکی و دستگاه پرس شارژی یا برقی یا پرس اتوماتیک 3 مدل دستگاه پرسی هستند که در بازار یافت شده و برندهای مختلفی دارند.

سایز 16-20-25-32-40-50-63 قطرهای رایج لوله کشی پنج لایه هستند که پرمصرف ترین آنها سه سایز اول یعنی 16 تا 25 هستند. هر سایز لوله یک فک پرس منحصر به فرد دارد که در هنگام پرس بایستی روی دستگاه نصب شود.

علت سفت شدن شیر فلکه

برای پرس زدن لوله پنج لایه بایستی بعد از اندازه گیری دقیق لوله را برش دهیم. دقت کنید که در هنگام برش لوله پنج لایه از قیچی مخصوص استفاده کرده و برشی دقیقا صاف زده و سپس لوله را با فشار در فضای بین حلقه پرس و اتصال وارد کنید. در قسمت انتهایی حلقه پرس دو روزنه وجود دارند که هنگامی که لوله تا قسمت انتهایی اتصال برود, رنگ آن مشخص شده و خیال شما بابت اینکه لوله کاملا داخل اتصال فرو رفته راحت میشود. بعد از اینکار پرس کردن اتصال را شروع میکنیم.

در دستگاه های شارژی یا برقی اینکار خود به خود انجام شده و تنها با فشردن دکمه دستگاه این کار انجام شده و اتصال بر روی لوله پرس میشود. در دستگاه های هیدرولیک اینکار با دست انجام شده و فشار و نیروی لازمه توسط روغن موجود بر اتصال وارد میشود.

اما کار با دستگاه های مکانیکی از همه سخت تر است,چرا که بایستی نیروی وارد شده هنگام پرس بایستی به قدری باشد که پرس راحت انجام شده و در ضمن نیروی هر دو فک بایستی برابر باشد. اما از آنجایی که معمولا قدرت یک دست از دست دیگر بیشتر است, اینکار به مهارت زیادی نیاز دارد. اما به هر حال کسانی که حرفه ای کار میکنند , میتوانند با دستگاه های پرس دستی نیز کار خود را انجام دهند.

قیمت انواع دستگاه پرس لوله پنج لایه

قیمت دستگاه پرس مکانیکی در حدود 4 تا 6 میلیون تومان, قیمت دستگاه پرس هیدرولیکی بین 7 تا 10 میلیون تومان و قیمت دستگاه پرس شارژی اتوماتیک بین 50 تا 90 میلیون تومان است که البته این قیمت ها بستگی به تجهیزاتی مانند فک ها و لوازم جانبی نیز هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد