خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

نکات مهم برای خرید مشعل گازی موتورخانه شوفاژ

خرید مشعل گازی

در این نوشته به نکات مهم برای خرید مشعل گازی یا گازسوز موتورخانه های شوفاژ مرکزی خواهیم پرداخت. با وجود پیشرفت تکنولوژی در دنیا هنوز هم موتورخانه شوفاژ مرکزی به عنوان قوی ترین سیستم گرمایشی محسوب میشود. با گسترش استفاده از لوله کشی گاز در ایران  نصب و راه اندازی موتورخانه گازسوز به عنوان اولین و تقریبا تنها گزینه مهندسین و سازندگان است. مشعل های گازی در موتورخانه قلب تپنده شوفاژخانه بوده و بدون وجود مشعل وجود موتورخانه بی فایده است. هر چند که بسیاری از لوازم دیگر شوفاژخانه تا حدودی جایگزین هایی دارند اما تا به حال هیچ سیستم شوفاژخانه ای بدون مشعل راه اندازی نشده است. برای خرید مشعل گازی بایستی نکاتی را رعایت کرد که هم از لحاظ فنی, هم از نظر طول عمر و هم از جنبه اقتصادی برای موتورخانه شما بهترین باشد. با توجه به قیمت مشعل گازی , امروزه برندهای مختلفی از مشعل تولید و عرضه میشوند ,که بایستی در هنگام خرید این نکات را مدنظر قرار دهید.

نکات مهم برای خرید مشعل گازی موتورخانه شوفاژ

ابتدا لازم به ذکر است که در کنار رعایت نکات فنی و عملی در هنگام خرید مشعل بایستی پیش نیازهای مناسب برای نصب و راه اندازی مشعل در محلی که قرار است, مهیا باشد, لوله دودکش , مساحت موتورخانه و برق موجود در منطقه از این موارد هستند.

ظرفیت حرارتی مشعل گازی

مهم ترین مورد برای خرید مشعل گازی, ظرفیت حرارتی موتورخانه و به تبع آن مشعل و سایر تجهیزات موتورخانه است. برای راه اندازی یک موتورخانه نیاز است که با توجه به کاربری و مساحت زیر بنای محیط یک محاسبه از ظرفیت حرارتی مورد نیاز انجام شده و سپس اقدام به تهیه و نصب تجهیزات موتورخانه شود. در موتورخانه های شوفاژ مرکزی سایز دیگ و مشعل مستقیما بر کارکرد یکدیگر موثر بوده و برای خرید و نصب مشعل گازی بایستی مشعلی بخرید که مناسب سایز دیگ باشد. به طور استاندارد اندازه شعله مشعل باید تا 3/4 طول دیگ باشد. مثلا برای یک دیگ 14 پره سوپر نمیتوان از یک مشعل 1 تا 3 استفاده کرد, چرا که این مشعل قدرت داغ کردن آب داخل چنین دیگ بزرگی را ندارد.

برند مشعل گازی

مانند بسیاری از دستگاه های دیگر مشعلهای موجود در بازار برندهای فراوانی دارند. مشعل ایران رادیاتور, مشعل اتمسفر,, شوفاژکار, مشعل گرم ایران, مشعل ری, مشعل اخگر, مشعل گازی پارس, از برندهای مشهور در بازار هستند که البته مشعل بدون فن اخگر دیگر تولید نشده و مشعل ایران رادیاتور و اتمسفر را میتوان جزو بهترین برندهای مشعل در بین تولیدکنندگان داخلی دانست.

سوخت مشعل

مسلما سوخت مشعل های گازی گاز است , اما دقت کنید که علاوه بر گاز شهری , برخی مشعل ها با گاز مایع یا LNG کار میکنند. البته اغلب مشعل ها با گاز طبیعی کار کرده و برخی مشعل ها نیز دوگانه سوز بوده و علاوه بر گاز با گازوییل نیز کار میکنند. کیفیت کاری مشعل های تک گانه گازسوز از مابقی انواع آنها بهتر است.

قطعات مشعل

هر چند که با خرید مشعل برندهای شاخص این مشکل رفع میشود, اما بعضا ممکن است برخی از تولیدکنندگان قطعاتی با کیفیت متفاوت از چیزی که قبلا تولید کرده اند, به بازار عرضه کنند و نبایستی روی هیچ برندی تعصب داشت.

میزان مصرف مشعل

در کنار موارد فوق بایستی به میزان مصرف مشعل و اینکه فشار گاز منطقه شما اجازه کارکرد مداوم به مشعل گازی مورد نظر را میدهد یا اینکه بایستی یک مشعل کوچکتر تهیه کنید.

قابل تنظیم بودن مخلوط گاز و هوا

این مورد یکی از اساسی ترین پارامترهای برا تنظیم مشعل های گازی است.

ایمنی مشعل

سیستم اتوماتیک و فرمان دهی مشعل گازی بایستی به گونه ای طراحی شده باشد که امنیت مشعل و ورود گاز به محیط را کنترل کند.

شرایط اقلیمی

میزان رطوبت و وضعیت محلی که مشعل در آن نصب میشود بایستی در خرید مشعل گازی رعایت شود.

خدمات پس از فروش و گارانتی مشعل گازی

برخی از تولیدکندگان برند مانند ایران رادیاتور ضمانت نامه های معتبری برای استفاده به خریداران ارایه میدهند.

انواع مشعل گازی 

مشعل های گازسوز به انواع فن دار و بدون فن تقسیم بندی میشوند. البته در حال حاضر بیشتر مشعل های بازار از نوع فن دار هستند. علاوه بر این ظرفیت حرارتی مشعل که مهم ترین عامل برای خرید مشعل گازی است, به انواع مختلفی تقسیم بندی شده و از حدود 50 هزار کیلو کالری شروع شده و تا چند میلیون کالری برای مصارف صنعتی نیز ادامه دارد. برای مصارف خانگی مشعل های 100 تا 500 هزار کیلوکالری استفاده شده و به مشعل های کوچک در بازار مشعل 1 تا 3, به مشعل های بزرگ تر مشعل 3 تا 5 و به مشعل های خیلی بزرگ 5 تا 7 گفته میشود. معمولا به مشعل های 50 تا 100 هزار کیلوکالری , مشعل 1 تا 3 و به مشعل های 100 هزار کیلو کالری تا 500 هزار کیلوکالری مشعل های 3 تا 5 گفته میشود.

چگونه ظرفیت مشعل و موتورخانه را حساب کنیم؟ 

(بهروری مشعل × ارزش حرارتی سوخت) / (قدرت حرارتی دیگ یا بویلر حرارتی (کیلوکالری در ساعت)) = وزن سوخت مصرفی (کیلوگرم در ساعت)

  • به دلیل کاهش فشار هوا، هر 300 متر افزایش ارتفاع، سبب کاهش 4 درصدی بازدهی احتراق سوخت در این تجهیز می شود.
  • هر مترمکعب گاز شهری حدودا  دارای بازدهی حرارتی برابر با 9200 کیلوکالری است.

اجزا مشعل های گازی

الکتروموتور, دریچه تنظیم هوای دمپر, رله , پایه رله, فن دمنده, شعله پخش کن, ترانس جرقه, الکترود جرقه, شیر برقی  گاز, کلید کنترل گاز, شیر برقی هوا(پرشر هوا), کلید کنترل فشار هوای احتراق, میله یونیزاسیون( یون), گاز پخش کن از قطعات مشعل های گازی هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد