خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

لوله کشی پاسداران

در مرکز تاسیساتی لوله کشی پاسداران چه خدماتی ارایه میشود؟

خدمات لوله کشی پاسداران , ارایه کلیه خدمات تاسیسات لوله کشی ساختمان, اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب, شوفاژ, , لوله کشی گاز , نصب و تعمیر موتورخانه شوفاژ و رادیاتور, سرویس و تعمیرات موتورخانه و پکیج, نصب و تعمیرات پمپ آب ساختمان, نصب مخزن ذخیره آب, نصب و تعمیرات شیرالات بهداشتی ساختمان, نصب و تعمیر توالت فرنگی, رفع گرفتگی و لوله بازکنی , تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی و کلیه خدمات لوله کشی و تاسیساتی پاسداران تهران پایپر شبانه روزی و 24 ساعته.

خدمات لوله کشی پاسداران

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سردوگرم, لوله کشی روکار و توکار آپارتمان , ساختمان و رایزر با لوله تک لایه , پنج لایه و فلزی, تعمیرات لوله کشی شوفاژ و رادیاتور, لوله کشی شوفاژ روکار و توکار لوله کامپوزیت, تک لایه و پنج لایه جوشی,پرسی و فیتینگ. و کلیه خدمات تاسیساتی لوله کشی شبانه روزی پاسداران تهران.

انشعاب , اجرا و تعمیرات لوله کشی فاضلاب, لوله کشی توالت , حمام , آشپزخانه , فرنگی و اتصال به فاضلاب شهری. لوله کشی پلیکا, پوش فیت, چدن و پلی اتیلن, تعویض و تبدیل لوله کشی چدن به پی وی سی و پوش فیت.

تشخیص ترکیدگی لوله, پیدا کردن و رفع نم, ترمیم و تعمیرات مربوطه, لوله بازکنی و رفع گرفتگی, تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی از صفر تا صد, تبدیل توالت ایرانی به فرنگی و بنایی مربوطه.

جدیدترین لیست قیمت لوازم موتورخانه شوفاژ مرکزی

تعمیر موتورخانه پاسداران

اجرا تعمیر تاسیسات موتورخانه شوفاژ, بازسازی,  نوسازی و سرویس موتورخانه شوفاژ, تنظیم و تعمیر مشعل گازی , اتمسفر, ایران رادیاتور, اخگر و برندهای دیگر

تعمیر و نصب دیگ شوفاژ  – چدنی و فولادی, تعویض پره های مستعمل و خراب دیگ و جایگزینی با پره های نو.

نصب , تعمیر و تعویض پمپ سیرکوله شوفاژ , آبگرم , منبع, نصب , تعویض و تعمیر منبع دوجداره , کویلدار, مبدل حرارتی , شستشوی مبدل و منبع کویل دار

تعمیر کلکتور موتورخانه , جوشکاری و لوله کشی شوفاژخانه, نصب و تعمیر شیرفلکه و لرزه گیر های موتورخانه

نصب , تعویض منبع انبساط پشت بام, لوله کشی رفت و برگشت  منبع انبساط, نصب و تعمیر پمپهای تحت فشار خانگی ساختمان, لوله کشی منبع و مخزن ذخیره آب ساختمان

نصب و تعمیر شیرآلات پاسداران

نصب و تعمیرات شیرالات بهداشتی , اهرمی , کلاسیک دوش حمام , سینک ظرفشویی,دستشویی,توالت ایرانی و فرنگی, نصب و تعمیرات توالت فرنگی روکار و توکار وال هنگ, فلاش تانک روکار و توکار , نصب بیده , نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

نصب , تعمیر و آب بندی رادیاتور شوفاژ, اضافه کردن پره رادیاتور, نصب رادیاتور ایران , بوتان, پنلی و حوله خشک کن حمام, نصب روشویی کابینتی , نصب لوازم سرویس بهداشتی, فول ست و آیینه باکس, نصب شیر آب با توجه به مدلها و نوع لوله کشی انجام شده متفاوت میباشد. شیر هایی که فقط تکی هستند و منحصرا آب سرد و گرما را انتقال میدهند معمولا دارای یک ورودی و یک خروجی هستند.

ورودی این نوع شیرها از سایز 1/2 تا قطر 2 اینچ میباشند,که بسته به کاربرد و مصرف تغییر سایز میدهند. شیر پیسوار , شیر لباسشویی , شیر یخچال و دیگر شیرهای خانگی دارای ورودی 2 یا 1/2 اینچ هستند.

خروجی این نوع شیرهای خانگی بسته به شیلنگ یا مصرف آنها متفاوت میباشد . شیرهای فلکه و قطع کن شبکه ممکن است تا 2 اینچ هم افزایش قطر داشته باشند اما در ساختمانهای معمولی 1/2, 3/4 و یک اینچ هستند .

این نوع شیرها در ورودی واحدهای آپارتمانی برای قطع و وصل کردن آب آپارتمان نصب میشوند. شیرهای مخلوط دارای دو ورودی و یک خروجی هستند. به عنوان مثال شیر دوش به دیوار نصب میشود.

دو ورودی سایز 3/4 اینچ داشته که به لنگی یا اتصال با همان سایز در دیوار نصب میشود. شیر آفتابه ای هم به همین صورت نصب میشود. اما شیر روشویی و ظرفشویی معمولا به وسیله شیلنگ پیسوار به شیر پیسوال گرم و سرد متصل شده و اصطلاحا شیر توکاسه یا تک پایه نامیده میشوند.

نصب , سرویس و تعمیر کولر آبی و گازی, نصب پکیج , آبگرمکن , لوله کشی پکیج و آبگرمکن, نصب بخاری , اجاق و لوازم گاز سوز .

نصب و تعمیرات توالت فرنگی پاسداران

از آنجا که نصب استاندارد میتواند باعث جلوگیری از بخشی از خرابی و ایرادات توالت فرنگی شود بایستی هنگام نصب به رعایت جزییات دقت نمود. در کنار این نکات استفاده از لوازم نصب مرغوب و مناسب نیز مهم تلقی میشود. برای نصب توالت فرنگی 2 قسمت لوله کشی آب و فاضلاب مهم بوده که البته در بخش لوله کشی آب خیلی مشکلات رخ نمیدهد و لوله خروجی فاضلاب فرنگی مهمترین بخش از آماده سازی برای نصب فرنگی است. در مناطقی چون منطقه پاسداران که نصب وال هنگ یا توالت فرنگی توکار نیز رایج است, علاوه بر لوله فاضلاب پیش بینی لازم برای نصب استراکچر نیز لازم به نظر میرسد.

در هنگام هر دو نوع فرنگی , آب بندی لوله و اتصالات مهمترین کار است . هر چند که نصب و تعمیر توالت فرنگی روکار نیز قلق های خاصی دارد , اما نصب توالت فرنگی وال هنگ به مهارت و تجربه بیشتری نیاز دارد.

در بخش تعمیرات فرنگی توکار یا روکار نیز عیب یابی و تجربه تشخیص ایراد گام نخست و اصلی است . گرفتگی فرنگی , مشکل تخلیه , نبودن آب کافی در مخزن و انتقال به کاسه از مهمترین عوامل خرابی فرنگی هاست.      

یکی از مهم ترین قسمت های تاسیسات ساختمان, سیستم آبرسانی است. اصولا فشار آب در یک ساختمان بایستی در تمام شیرالات ساختمان یکسان باشد, اما به دلیل کاهش فشار آب شهری در شهرهای بزرگ از جمله تهران و از طرفی افزایش تعداد طبقات ساختمانها نسبت به سال های قبل, اغلب ساختمانهای کوچک و بزرگ با معضل افت فشار اب مواجه هستند.

نصب و تعمیرات پمپ آب ساختمان پاسداران

در صورتیکه لوله کشی آب ساختمان قدیمی باشد, می توان با استفاده از تعویض و نوسازی لوله کشی آب تا حد زیادی این مشکل را رفع نمود, اما اگر لوله کشی مشکلی نداشته باشد, بایستی نسبت به نصب پمپ آب اقدام کرد. احتمالا در برخی مناطق تهران و به خصوص در فصل تابستان کم شدن فشار آب موجب شود, که مالک یا مالکین مجبور به نصب پمپ آب تحت فشار شوند. جهت کارشناسی و مشاره با خدمات تاسیساتی لوله کشی پاسداران تماس بگیرید.

برای نصب پمپ تحت فشار آب بایستی محاسبات اولیه صورت گرفته و سپس اقدام به تهیه و نصب پمپ کرد. ارتفاع  و سطح زیربنا و مصرف از فاکتورهای مهم در انتخاب پمپ تحت فشار ساختمان است. در حال حاضر و بر طبق قوانین اداره آب هر ساختمان بایستی یک مخزن ذخیره آب داشته باشد تا بتواند پمپ آب را به آن متصل کند. محل نصب پمپ, قدرت و نوع پمپ و سایر تجهیزات در کنار انتخاب انشعابات لوله کشی از جمله موارد مهم محسوب میشود.

شرکت خدمات تاسیساتی تهران پایپر با خدمات پمپ در پاسداران این محاسبات را برای شما انجام داده و یک برآورد هزینه ای و قیمت خرید و نصب پمپ و تجهیزات را انجام میدهد.

برای تعمیر پمپ آب اولین قدم عیب یابی و یافتن علت خرابی پمپ آب است . جهت عیب یابی کم شدن فشار آب در کل ساختمان ، نخست با انجام یک بررسی اجمالی از عدم وجود نشتی و انسداد در پمپ و لوله ها اطمینان حاصل کنید، سپس بوسیله یه فشار سنج میزان فشار آب در پمپ را اندازه‌گیری کنید و ارقام بدست آمده را با جدول دفترچه پمپ قیاس کنید. به طور کلی غیر از نشتی های رایج در اتصالات و منبع پمپ, افت فشار آب ساختمان یکی از نشانه های نقص در عملکرد پمپ آب است.
پس از اندازه گیری با فشارسنج دقیق و یادداشت میزان افت فشارهای آنرمال، محل مانومتر را عوض کرده و تلاش نموده با کمک آن محل و علت این افت فشارها را پیدا کنید، و درنهایت با توجه به علل مذکور در پایین ،اقدام به تعویض، رفع ,  تعمیر و یا سرویس لوازم مورد نظر کنید.

نوسانات برق ساختمان , نقص کلید , خازن و فیوز پمپ آب , سوراخ شدن تیوب منبع تحت فشار , از کار افتادن الکترو موتور پمپ و خرابی کلید اتوماتیک پمپ از دلایل اصلی خرابیهای پمپ میباشد.

اگر منبع ذخیره آب داشته باشید باید بررسی شود که آب کافی در مخزن وجود داشته و اینکه گرفتگی لوله آب در مسیر وجود نداشته باشد. در ضمن خرابی فلوتر منبع آب نیز در برخی مواقع ممکن است سبب عدم ورود آب به منبع ذخیره یا سرریز شدن آب آن شود. برای عیب یابی و ارایه تعمیرات لوله کشی پاسداران آب و پمپ با ما تماس بگیرید.

خراب شدن شیر یکطرفه و حتی شیر فلکه های پمپ نیز یکی از موارد است که بایستی به آن توجه نمود.

نشتی از لوازم مختلف پمپ آب نیز در صورت مشاهده بایستی به سرعت رفع شود.

اکثرا صدای ناهنجار پمپ میتواند در اثر مواردی مانند عدم نصب درست و مقاوم در محل قرار گرفتن پمپ، خرابی بلبرینگها و یا پروانه پمپ باشد. برای استفاده از خدمات تاسیسات لوله کشی پاسداران با ما تماس بگیرید.                                                                                          

لیست قیمت بست ایران و معرفی بست های ایران بست

لیست قیمت بست ایران و معرفی بست های ایران بست 

در این نوشته به بررسی لیست قیمت بست ایران و معرفی بست های ایران بست  خواهیم پرداخت. 

در صنایع مختلف بست های متفاوتی برای مهار لوله و پروفیل های استفاده میشوند. بر خلاف تصور عامیانه , بستها برای تثبیت سیستم های مختلف و کاهش لرزش های و افزایش طول عمر بایستی با دقت بالایی طراحی , تولید و نصب شوند. به طور کلی در صنعت ساختمان سازی و لوله کشی ساختمان بست و ساپورت تاسیساتی یکی از تجهیزات جانبی اما مهم محسوب میشوند.

از جمله معتبرترین شرکت های تولیدکننده بست که بیش از 400 نوع بست در سایزهای مختلف تولید میکند, شرکت بست ایران Bast Iran است, شرکت بستیران در سال 1369 بنیان نهاده شد. این کارخانه قدیمی تولید کننده مدل های متفاوت بست و نگهدارنده فلزی از مواد مختلفی همچون فولادهای کربن استیل، آلیاژی و  استنلس استیل، مس، آلومینیوم و… همراه بالشتک های پلی اتیلن، روکش ها و فوم های عایق (رابرها، الاستومرها و پلی اورتان) میباشد. محصولات این شرکت، گستره متنوعی از مصرف در صانیع پالایشگاهی، پتروشیمی، تاسیساتی, لوله های فاضلابی, گازرسانی, آبرسانی و حتی کابل های برق و مخابرات را دارند.

نکات مهم برای خرید مشعل گازی خانگی

انواع بست های ایران بست

بست بدون پایه, بست تک پایه, بست دوپایه دار, بست پایه دار بلند و کوتاه, بست آویز, بست گازی, بست گلابی, بست تی T , بست روکش دار, بست لوله دوپیچ با عایق حرارتی, بست آویز کامل رگلاژی, بست کمربندی روکش دار, بست معمولی, بست دو تکه بست ایران, بست دنباله جوشی تسمه ای, بست آویز قابل تنظیم از جمله پرمصرف ترین بست های تولید بست ایران در صنعت تاسیساتی و لوله کشی ساختمان هستند.

بست دو تکه فلزی بست ایران

همانطور که از اسم این محصول مشخص است، دارای دو قسمت اصلی است که یک قسمت از آن دور لوله و قسمت دیگر به صورت آویز در قسمت بالای آن قرار می گیرد. به صورت لوله ها را در مسیر افقی روی سقف یا در ارتفاعات دیگر میتوان نگه داشت لوله ها به سقف فشاری وارد نکنند و از پس از انتقال انواع سیالات به خوبی بر بیایند. این نوع بست برای لوله کشی های اطفاء حریق که در سقف کشیده می شوند یا سیستم های گرمایشی به کار میرود. از دست آویز دو تکه برای نگه داشتن انواع لوله های فلزی،  لوله پلیکا یا کابل ها هم میتوان استفاده کرد.


بست رگلاژی

همان گونه که نامش گواهی میدهد,  بست آویز رگلاژی برای نگهداری لوله های فلزی و پلیمری به صورت آویز در ارتفاع های مورد نظر به کار برده می شوند. از پوشش گالوانیزه، رنگ پودری یا استاتیک و داکرومات برای ساخت این بست ها استفاده می شود. بست آویز رگلاژی در مقایسه با دو تکه آویز دارای ضخامت بیشتری است و برای لوله های 5 تا 24 اینچ یعنی ۱۴۱ تا ۶ ۱۱۰ میلیمتر استفاده می شود.

بست های روکش دار بست ایران

برای ممانعت از صدمه زدن به لوله های فلزی به لوله پلیمری در دنیا یک بست با تسمه لاستیکی شیاردار اکسترود شده که  روی دیواره ی بست به صورت مجزا کشیده می شود، ساخته شده است.

ویژگی های بست های ایران بست

  1. مقاومت بالا در مقابل رطوبت و خوردگی
  2. سرعت نصب بالا
  3. انعطاف پذیری
  4. ایمنی در نصب
  5. ایرانی و استحکام مناسب لوله
  6. کاهش صدای ناشی از لرزش لوله
  7. عدم انتشار آتش
  8. مقاومت حرارتی بین حداکثر ۲۵ تا ۱۱۰ سانتی گراد
  9. نصب حداقل سه سایز کابل و لوله برای کاربرد های تهویه مطبوع، برقی و آب و گاز

لیست قیمت بست ایران

لیست قیمت بست ایران شامل قیمت و نام کالای مختلف انواع بست های ایران بست است.



نکات مهم در خرید تجهیزات و لوازم گرمایش از کف

نکات مهم در خرید تجهیزات و لوازم گرمایش از کف

دراین نوشته به بررسی نکات مهم در خرید تجهیزات و لوازم گرمایش از کف میپردازیم.

اجرای سیستم گرمایش از کف یکی از جدیدترین سیستم های تبادل حرارتی جهت گرم کردن محیط است. البته این سیستم از گذشته به صورت پراکنده اجرا میشده است, اما به دلیل عدم دسترسی به مواد اولیه مناسب و نبود تکنولوژی و اطلاعات فنی توسعه زیادی پیدا نکرد.  رایج ترین سیستم تبادل حرارتی در قرن گذشته را میتوان نصب رادیاتور و فن کویل دانست که با توجه به وجود مشکلاتی نظیر اشغال فضا و بروز مشکلاتی در زمینه دکوراسیون و آلودگی در ۲ دهه گذشته, گرمایش از کف به تدریج رایج شده است. هرچند که نمیتوان به شکل قاطع گرمایش از کف را بی نقص قلمداد کرد, اما با توجه به دیگر سیستم های گرمایشی میشود, از سیستم گرمایشی از کف به عنوان یک وسیله کم نقص در گرم کردن ساختمان های مسکونی, تجاری, اداری و حتی صنعتی نام برد.

در این نوشته به بررسی لوازم مورد نیاز گرمایش از کف آبی میپردازیم. ابتدا لازم است که کلیات راجع به نحوه عملکرد سیستم گرمایش از کف واگویه کنیم. سیستم گرمایش از کف یک سیستم گرمایشی است که در آن به جای اینکه گردش آب داغ داخل رادیاتورها باعث گرمایش محیط شوند از عبور آب از داخل لوله ها استفاده میشود. اما به دلیل نکات فنی که وجود دارد بایستی از یک سری مقررات و استاندارداها پیروی شود.

برای اجرای سیستم گرمایش از کف هر محیط مسکونی یا غیر مسکونی را به چند منطقه تقسیم بندی کرده و این تقسیم بندی بایستی طوری انجام شود که هر بخش بین 85 تا 95 متر طول لوله مصرف شود. معمولا به ازای هر مترمربع 4متر طول لوله چرخیده و بر این مبنا هر زون حدود 20 تا 25 بایستی محاسبه شود. البته طول مسیر از کلکتور تا محل نیز محاسبه شود.

نکات مهم در خرید تجهیزات و لوازم گرمایش از کف

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, فوم ورقه های(متالایز,XPE یا فوم بدون روکش الاستومری یا پلی اتیلن), بست خاردار یا بست ریلی, مش, لوله پنج لایه یا تک لایه پکس, کلکتور,جعبه کلکتور,بست کلکتور,درپوش کلکتور, شیر کلکتوری, شیرهواگیری یا ایرونت, ترموستات یا شیر ترموستاتیک, پمپ گرمایش از کف برخی از تجهیزات اصلی گرمایش از کف میباشند. 

در صورتیکه از فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف استفاده کنید, نیازی به استفاده از بست خاردار و ریلی وجود ندارد. استفاده از فوم های رولی ساده و بدون روکش توصیه نمیشود اما در صورت استفاده از فوم های PE یا الاستومری بین 5 تا 10 هزار در هر متر مربع هزینه اجرا و خرید تجهیزات گرمایش از کف کاهش پیدا میکند.

در جدول فوق هزینه اجرای یک سیستم معمولی محاسبه شده و در صورت استفاده از پمپ(در صورت نیاز) و یا به کارگیری ترمستات یا ایرونت ممکن است در حدود 20 درصد به هزینه های فوق اضافه شود.

هزینه اجرا و خرید تجهیزات گرمایش از کف از کلکتور محاسبه شده و لوله کشی و نصب تجهیزات دیگر مانند پکیج و موتورخانه بایستی جداگانه برآورد شود.

بعد از تقسیم بندی کف بایستی یک جایی در میانه محیط محلی برای نصب کلکتور پیدا کرده تا سیستم لوله کشی گرمایش از کف را آز آنجا آغاز کنیم. اما قبل از اجرای لوله کشی بایستی برای عایق بندی از فوم و عایق های مخصوص استفاده شود. برای کنترل هر قسمت از سیستم گرمایش از کف بر روی یک کلکتور یک انشعاب ایجاد کرده و همان قسمت اختصاص میدهیم. هر بخش یک انشعاب به کلکتور رفت و یکی به کلکتور برگشت دارد. از پکیج و سیستم گرمایش از کف نیز نیاز به یک لوله کشی داریم. یک سری از قطعات نیز لوازم مورد نیاز گرمایش از کف هستند که به صورت سلیقه ای و بسته به شرایط انتخاب میشوند.

لیست قیمت لوازم گرمایش از کف

با قیمت امروز یعنی پاییز سال 402, مخارج و هزینه اجرای گرمایش از کف حدود 350 تا 400 هزار تومان به ازای هر مترمربع میباشد . این تلورانس قیمت نیز به دلیل تفاوت در مخارج و هزینه های خرید است . دستمزد اجرای گرمایش از متری حدود 400 تا 440 هزار تومان متر طول لوله یا حدود 95 تا 120 هزار تومان اجرت در مساحت متر مربع کار میباشد. قیمت خریدلوازم نیز شامل هزینه خرید یونولیت یا فوم شانه تخمه مرغی, فوم XPE  یا متالایز , مش , کف سازی , کلکتور , لوله و اتصالات , شیرالات گرمایش از کف , پمپ و ایرونت و دیگر تجهیزات جانبی گرمایش از کف میباشد. هر کدام از موارد فوق میتوانند در قیمت اجرای گرمایش از کف تاثیر بگذارند.

اجرت و لیست قیمت تجهیرات گرمایش از کف در یک آپارتمان 100 متر مربعی در سال 1402 به شرح زیر است: اجرت اجرای گرمایش از کف مترمربعی 100 هزار تومان , هزینه خرید لوله پنج لایه 16 حدود 10 میلیون تومان , هزینه خرید فوم و عایق گرمایش از کف 10 میلیون تومان, هزینه خرید کلکتور , بست کلکتور, درپوش کلکتور,جعبه کلکتور و شیرهای کلکتور 10 میلیون تومان میشود. البته این قیمت ها تقریبی بوده و در صورت استفاده از پمپ گرمایش از کف , ترموستات و ایرونت  قیمت ها تغییر میکند. در صورتیکه متراژ بیشتر باشد ممکن است کاهش در دستمزد و هزینه خرید هم ایجاد شود.

لوله گرمایش از کف

با کیفیت ترین لوله برای اجرای سیستم گرمایش از کف لوله های پنج لایه هستند. برند نیوپایپ و سوپرپایپ از معتبرترین مارکها بوده و بهتر است از برندهای متفرقه و به خصوص لوله های چینی و وارداتی استفاده نشود. سایز لوله پنج لایه مورد نیاز گرمایش از کف که مهمترین لوازم و تجهیزات این سیستم هستند, سایز 16 بوده و به ندرت از لوله های تک لایه پکس نیز استفاده میشود. در حال حاضر قیمت لوله 16 نیوپایپ متری 17 تا 22 هزار تومان به فروش میرسد.

بست گرمایش از کف

بست های گرمایش از کف برای نگه داشتن لوله روی عایق استفاده میشوند. بست خاردار و بست ریلی از انواع بستهای موجود بوده و قیمت آنها نسبت به دیگر لوازم مورد نیاز زیاد نیستند. در صورتیکه فوم شانه تخم مرغی استفاده شود نیازی به به کارگیری بست وجود نداشته و فوم های شانه تخم مرغی مسیرهای مخصوصی برای عبور لوله کشی دارند.

کلکتورگرمایش از کف

کلکتور گرمایش از کف تکه لوله ای با چند انشعاب است که معمولا از فلز برنج یا فولاد ساخته میشود. کلکتورهای گرمایش از کف یک سایز اصلی مثلا 1 اینچ داشته که بر روی آنها روزنه های فرعی با انشعاب کوچکتر مثلا 1/2 روی آنها ایجاد شده است. انشعاب گیری شیر و سایز تجهیزات بر روی کلکتور انجام میشود. لوله اصلی از پکیج یا موتورخانه وارد کلکتور رفت شده و با توزیع بین بخش های مختلف گرمایش از کف به کلکتور برگشت منتقل و از آنجا به مولد گرمایشی باز میگردند. کلکتور گرمایش از کف نیوپایپ , نیوکلکتور, کلکتور آلومنیومی و کلکتور سوپرپایپ از انواع مختلف کلکتور گرمایش از کف هستند. کلکتورهای بر حسب سایز لوله اصلی و تعداد خروجی و سایز فرعی نام گذاری میشوند. مثلا یک کلکتور با سایز اصلی 1 اینچ و تعداد خروجی های 5 با سایز 1/2 به اسم کلکتور 1 اینچ 5b 1/2 شناخته میشود. کلکتورهایی با سایز 11/4 و بیشتر در سایز اصلی و تعداد خروجی های تا 12 عدد و فرعی های تا 3/4 نیز وجود دارند و البته به ندرت استفاده میشوند.

جعبه کلکتور گرمایش از کف

جعبه کلکتور یک باکس فلزی یا جعبه پلیمری است که کلکتورهای رفت و برگشت در آن جای میگیرند. جعبه کلکتورهای بسته به طول کلکتورها استفاده شده و به تناسب آنها تهیه میشوند. جعبه کلکتور 45 در 45 کوچکترین و جعبه کلکتور 130 سانتیمتری بزرگترین سایز جعبه کلکتور هستند.

از دیگر لوازم مورد نیاز گرمایش از کف برای نصب کلکتور پایه کلکتور است که بایستی به داخل جعبه کلکتور پیچ شده و کلکتور روی آن قرار بگیرد. علاوه بر این  به بست کلکتور برای مهار کلکتور نیز نیاز داریم. هر جعبه کلکتور نیاز به دو پایه برای دو کلکتور و 4 بست برای مهار آنها نیاز دارد.

شیر کلکتوری

شیر کلکتوری یک نوع ball valve یا شیر توپی نیم دور است که بر روی انشعابات و ورودی کلکتور نصب میشود. برخی از کلکتورها مانند  نیوکلکتور روی خود شیر هم دارد. شیرهای کلکتور ممکن است یک سر روپیچ و یک سر توپیچ باشند و از یک سمت به کلکتور و از سمت دیگر به لوله های گرمایش از کف متصل شوند و ممکن است از سمت لوله کوپلینگی باشند که به شیر کلکتوری یک سرکوپل معروف هستند. سایز شیرهای معمولا 16*1/2 هستند. هر بخش دارای یک شیر رفت و یک شیر برگشت برای کنترل و قطع و وصل است. درپوش کلکتور نیز برای انسداد موقت یا دایم سوراخ هایی که فاقد کارهایی هستند, از لوازم مورد نیاز گرمایش از کف هستند.

ایرونت یا شیر هواگیری

برای تخلیه احتمالی هوای سیستم گرمایش از کف نیاز به نصب یک شیر هواگیری دستی یا ایرونت یا شیر هواگیری خودکار است. معمولا این شیرهای هواگیری گرمایش از کف در قسمت انتهایی نصب میشوند. در اجرای سیستم گرمایش از کف هوشمند از ایرونت های اتوماتیک استفاده میشود.

پمپ گرمایش از کف

برای تسهیل و بهبود گردش آب داغ در سیستم گرمایش از کف از لوازم مورد نیاز میتوان به پمپ گرمایش از کف اشاره کرد.  این پمپ ها معمولا به صورت ترموستاتیک در کنار کلکتور نصب میشوند.

ترمستات گرمایش از کف

در برخی موارد میتوان از شیر ترموستاتیک گرمایش از کف هم استفاده کرد. اما به طور کلی برای کنترل هوشمند سیستم گرمایش از میتوان از وجود ترمستات های در انتهایی کلکتور بهره برد. البته این ترموستاتها بیشتر استفاده لاکشری داشته و کارایی خود را پس از مدتی از دست میدهند.