خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

خدمات تاسیسات ساختمان شرق تهران

ارایه کلیه خدمات ساختمانی , تاسیساتی , لوله کشی برقکاری , کاشی کاری , بازسازی و تعمیرات ساختمانی تهرانپارس نارمک حکیمیه رسالت شمس اباد لویزان

در آوردن رزوه شکسته از لوله چگونه انجام میشود>

در آوردن رزوه شکسته از لوله

در آوردن رزوه شکسته از لوله در مواقعی که اتفاق میفتد که به دلیل پوسیدگی و ضعیف بودن شیر یا اتصال و فشار آچار برای چرخاندن آن به کار میرود. در برخی مواقع واقعا کاری از دست هیچ کس ساخته نیست و حتی اشخاص ماهر هم ممکن است با این وضع دچار شوند. اما کاری که ما میکنیم این است که در صورت باز بودن شیر فلکه, سریعا جریان آب را قطع کنیم و به فکر چاره باشیم. اگر برای شما شک تردید وجود دارد که از عهده این کار بر بیایید بهتر است سریعا به دنبال یک لوله کشی ماهر گشته و از کسی کمک بخواهید که تجربه این کار را داشته باشد. اما اگر دسترسی به افراد ماهر مشکل است میتوانید با استفاده از این مواردی که ذکر خواهیم کرد و همچنین فیلم ویدیو درآوردن رزوه شکسته از لوله این کار را انجام دهد. ابزار باز کردن لوله شکسته از دیوار و اتصال لوله کشی آچار چپ گرد یا رزوه بازکن لوله نام دارد که بسیار کمیاب است.

نحوه درآوردن رزوه شکسته از لوله

قسمت انتهایی اتصالاتی مانند مغزی یا روپیچ توپیچ یا شیر پیسوار و لباسشویی بیشتر موارد شکستگی را دارند. بعد از قطع کردن آب با چند روش میتوان رزوه شکسته را از داخل دیوار خارج کرد.

روش اول این است که  با استفاده از یک تیغ اره ترجیحا مویی از سه یا چهار نقطه به فواصل مساوی یک خط باریک به ضخامت نصف پوسته شکسته شده , خط و برش مقطعی می اندازید .

بعد از اینکه اینکار را در سه یا چهار نقطه تکرار کردید , با استفاده از یک پیچ گوشتی دو سو و یک چکش تقه هایی به لبه شکسته شده میزنید تا , قطعات شیر پیسوار یا دنده شکسته شده از داخل لوله دربیایند .

نکته مهم اینکه عمق برشها را زیاد نکنید تا صدمه ای به دنده اصلی که سالم مانده نخورد , در این صورت برای تعویض اتصال خراب شده , هم احتیاج به کنده کاری و تخریب اطراف اتصال را داشته و هم زمان و هزینه بیشتری را بایستی صرف کنید.

روش دیگر برای در آوردن رزوه شکسته از لوله استفاده از ابزار خاصی به نام آچار چپ گرد است که البته دسترسی به آن خیلی سخت بوده و هر جایی نمیتوان آنرا یافت.

شیوه دیگر در آوردن دنده شکسته از لوله استفاده از دو پیچ گوشتی هم زمان است که باعث میشود که باقی مانده دنده تحت فشار در جهت خلاف تاب خورده و خارج شود. در صورتیکه به پیچ گوشتی دسترسی نداشتید برای اینکه میتوان از یک تکه چوب فیت سوراخ شیر نیز استفاده کرده و دنده باقی مانده داخل لوله را تخت فشار قرار دهید. فقط مواظب باشید که دنده اتصال لوله کشی را خراب نکنید.

در صورت نیاز به متخصص در آوردن رزوه شکسته از لوله در سراسر تهران با ما تاسیسات شرق تهران بگیرید.